Ingen gulvvarme

Hej alle!

Vi har ingen gulvvarme efter at have tændt for den her for to uger siden (jeg slukkede pumpen i sommers). Den virkede fint i foråret, og fyret ser ud til at fungere fint: der er i hvert fald varme i radiatorerne.

Der går to rør fra fyret til gulvvarmen, det ene er køligt og det andet er lunt. Der kører en pumpe (ses på billedet nedenfor med blå mærkat), jeg kan mærke at den brummer svagt - og der er tryk på systemet, for jeg fik en vandstråle lige i ansigtet da jeg prøvede at åbne for den røde "hane" efter at have skruet på "møtrikken" lige over den, i et forsøg på at udlufte.

Ja, jeg er virkelig nybegynder når det kommer til gulvvarme - håber på at blive klogere på terminologien 😅

Har I tanker om hvad det kan være, og hvordan min fejlfindingsproces kunne se ud?

Hej alle! Vi har ingen gulvvarme efter at have... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vel 80m2 køligt flisegulv som skal varmes op - kan det have taget et par uger at få det op i temperatur? 

 NEJ 6 TIMER

Ja, jeg måtte lige skrue lidt ned 😆

Vandet i fremløbsrøret var en del varmere end før, så der har nok været begrænset cirkulation af en eller anden grund. Det problem får vi nok igen til næste år.

Alle er glade i dag fordi gulvet ikke er skidekoldt 😆
Tak for hjælpen allesammen. Uanset hvad der skete, er den værdsat og det fik jo det hele til at fungere 😄
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis