Tørring af Cement

Hej LDS

Jeg er igang med at lave noget cement arbejde og ift til tørring.
Er der nogle apparater, der er gode til at fremskynde processen?

Mvh Jan H
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan, jeg arbejder oftest på større arealer og der bruger jeg affugter til at tørring.
Hvilket affugter du skal bruge kommer selvfølgelig an på hvor stor et område du bruger, men i dit tilfælde ville jeg nok købe en mindre udgave der passer til privat forbrug, som du også kan bruge til andre tilfælde i form af affugtning
Du kan bruge denne hjemmeside til at finde den der passer bedst ved tryk på link

Forsat god dag :) 
Jeg er på ingen måde ekspert på området, men tænker at det er en dårlig ide at fremskynde processen da cement sammen med vand/fugt har brug for noget tid tid at hærde ordentligt op og binde sammen med materialet du har blandet i. Hvis du fjerner vand/fugt spolerer du denne process.
Cement er et "to-komponentlim". Den ene komponent er cement og den anden er vand.
Cement er altså afhængig af vand for at hærde, og det tager ca 28 dage at hærde.
Hvis du fjerner vand inden de 28 dage er gået, bliver cementen/betonen svagere.
Tilfør hellere ekstra vand, eller afdæk, så vandet ikke fordamper.
Altså, hav tålmodighed!

Venlig hilsen
Knud
Velkommen på lds.
Nu fremgår det ikke om du støber lysestager, rabarberblade eller gulvkonstruktion. Så det er meget svært at sige hvilke metode der er bedst. Men helt korrekt som skrevet at beton tager den tid det skal tage. Det betyder ikke at man må holde sig væk fra rummet i 28 dage. Det hærder naturligvis mest de første dage, så allerede dagen efter kan man normalt færdes på et gulv f-eks. med forsigtighed. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis