Gasfyr og kalorifere

Hej alle,
Jeg har kalorifere opvarmning derhjemme -luft kanaler.
Varmekilden er en BOSCH Europur, model ZSB gasfyr.

Mit problem er at der bliver koldt i huset over vinteren, og ligemeget hvad jeg skruer på (alt står på max nu), så bliver der ikke varmt i huset? Er der nogen der kan forklare eller hjælpe?

vh

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sprg.1
Kan du mærke en tydelig luftstrøm ud af gitrene? Læg evt. et stykke køkkenrulle henover, så ser du luften visuelt.

Sprg. 2.
Er luften varm, og hvor varm føles den?

Sprg. 3
Har du mulighed for at omstille mellem sommer og vinterdrift/auto? 

Elektronikteknikeren


ja der er en tydelig luftstrøm - som også kan justeres.
Luften er ikke særlig varm - hvilket er mit problem. Jeg tror ikke jeg kan omstille mellem sommer og vinter

I vandbårne varmekredse skal man have 2 ting: temperaturdifference og vandstrøm.

Hvad er varmekredsens fremløbs og returtemperatur?

Hvor meget vand løber der igennem kaloriferen?
Er der en reguleringsventil, der blev banket i bund i løbet af sommeren og har sat sig fast?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis