Tophængt vindue ud af karmen, hvordan?

Hej

Jeg har købt det her tophængt vindue ved bedst og billigst, hvordan hulen tager jeg det ud af karmen, så det er lettere at montere?

Har fundet et par videoer på youtube men det er en andet fabrikat, og det er derfor ikke samme system.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener alle fabrikater skal have hele beslaget skruet af, enten på karm eller vindue. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg mener, at jeg for nogle år siden hjalp med at sætte topstyrede vinduer i fra dette firma, og da nåede vi frem til, at de ikke kunne skilles ad. Har lige set deres monteringsanvisning, og det står ikke direkte  - men indirekte, idet der står at man bør pille rammen af, medmindre det er et topstyret vindue.
Men ring evt. til dem 70 26 74 74.

Kurt B. Andersen
De er magen til to jeg har. Man skruer skruerne ud af beslaget i rammen med glasset. Der sidder også en skrue i toppen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Perjmolsen

hvis det er muligt så sætter man vinduer i med det hele på en gang.
og er altid best at være to mand for ikke at ødelægge sig selv og vinduet.

selvfølgelig sætter man vinduet i efter sin lodstok. Så den sår i vatter og lod.
Men man fin indstiller vinduet efter karmen og ramme sammen. så lukker rigtig sammen og slutter tæt hele vej rund.
mellem karm og ramme.

Det samme med døre. der er det hængsel siden man bruger lodstokken. og rasten bruger man dørpladen til at lave sin indstilling med.

Jeg ville være ked af at skulle pille rammen ud hvis jeg skulle montere en topstyret vindue.
da det også er noget HØ at sætte i igen uden at komme til at bukke hængsel. bare en lille smule og så har du et vindue der ikke lukker som den skal.

Set vinduet i med dine kiler osv. og få den til at lukke og køre rigtigt .
åben den og skrue bunden fast. når det er gjort . ville jeg få min hjælper til at åbne vinduet helt hvor han holder vinduet ramme og holder vægten. og så skrue toppen fast

hvis du stadig mener at du vil tage ramme ud af karmen så følge hængsel og tage skruerne ud.
Men vil kraftigt fra rådet det. Da det er let at lave skrammer og sætte vinduet skævt i

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind