Lukke for vandet

Hej,

Jeg skal skifte blandingsbatteri til badekarret i vores nykøbte (men gamle) hus, men har efterhånden prøvet at lukke for næsten alle haner også flere af gangen.

Er der en venlig sjæl, der kan give mig et bud på, hvordanjeg lukker for vandet (både kold og varm)?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
helt inde bagved på billede 1 og 2 sidder vandmåleren  (  Rund med blå kant ) det er en hane på røret til eller fra denne der skal lukkes. Helt til venstre i billedet sidder der en kuglehane med blå håndtag. Jeg tror det er den der skal drejes 1/4 omgang så skulle der være lukket for det hele. Jeg kan ikke rigtig se hvad der er på den anden side af vandmåler men jeg tror at det er ok med den ene. Åben en hane et sted og se om ikke trykket falder ret hurtigt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu kan jeg se at vandet kommer ind fra højre i vandmåler, og det SKAL kunne lukke af for alt vandet. Jeg kan se at du ikke har lukket noget på billedet.
Hvad sker der hvis du lukker og åbner vandhane i håndvask et par minutter.
Hvis det ikke lukker kunne man forestille sig at du har en anden vandmåler et sted, og at installationen er delt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Måske en defekt eller manglende kontraventil i tilgangsrøret til din vandvarmer.  


Søren O
Jordstophane og stophane ved vandmåleren skulle gerne give samme resultat - lukke for vandforsyningen. Hvis der er forskel i resultatet kunne det tyde på at der bliver ledt vand uden om vandmåleren.

Søren O
På baggrund af Eriks svar prøvede jeg håndtaget længst til venstre igen, og det virkede. Jeg må åbenbart ikke have drejet den tilstrækkeligt første gang :) Tusinde tak, I har sparet mig for en VVS-regning. :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis