Opvaskemaskine varmer ikke vandet

Hej

Min opvaskemaskine (en Bosch med serienummer smv40e20sk/52) varmer ikke vandet og vasker i koldt vand.

Eer lidt i tvivl om den måske kommer med en fejl-meddelelse ved afslutning og hvorvidt den stopper før tid. Den laver 5 lange bip og som gentages nogle gange og når jeg åbner den lyser "vandhane ikonet" rødt. Er dog lidt usikker på om den også bippede sådan før problemet opstod og hvor ikonet ligeledes lyste før problemet opstod.

Har læst mig til, at den kan være flere forskellige ting og afhængigt af hvad der er galt kan det ikke betale sig at skifte den:

  1. Filter i bunden skal renses
  2. Afløbsventil kan være gået, hvilket kan betyde, at vandstand i maskinen ikke bliver høj nok til at varmelegmet slår til (ved ikke om dette er en valid fejlkilde?)
  3. Varmepumpen kan være gået (mest sandsynlige jf. Bosch)
  4. Varmelegmet kan være gået
Ad 1: Har jeg gjort uden effekt.

Ad 2: Har skilt maksinen lidt ad og fundet frem til afløbsventilen. Kan dog ikke finde ud af at afmontere den fuldstændigt.Den lille pal med "gummihatten" sidder ind i et hul, hvor jeg ikke kan finde ud af at få den ud. Ved ikke om der skal vrides, drejes eller bare rykkes til.

Ad 3: Hvis det er tilfældet, så bliver det relativt for dyrt at reparere den.

Ad 4: Også en forholdsvis dyr reperation.

Nogen der har noget input? Og evt erfaring med en Bosch maskine eller lignende problemer med en anden maskine?

Tak :-)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis