Male direkte på gasbeton indervæg

Jeg søger erfaringer med gasbeton.
Lige pt. har min mand og jeg mange 100 kvadratmeter indervæg i gasbeton, mureren har lavet overfladen pæn og nogenlunde glat.

Men hvad nu?
Skal vi have det fuldspartlet eller kan vi male direkte på gasbeton?
Jeg har også hørt om muligheden for at vandskure?

Er det nogen løsning, der måske ikke er så omfattende og dyr?
Eller er det bare igang med spartlen?

Mvh. Caroline
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vandskuring som korrekt hedder filsning når det drejer sig om den type vægge er en udmærket løsning. Det efterlader en pæn overflade men lidt rustik. Men man kan også fuldspartle det og så kan det slibes mere glat. Hvis du maler direkte vil alle samlinger jo stadig kunne ses. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for svar. Vil samlingerne også kunne ses hvis jeg vælger at filse direkte på gasbetonen?
Nej dem kan du godt skjule ved filsning, hvis alle limrester der stikker ud er hugget af.
Når man filser trækker man filsnings mørtel på, og venter 0,5 - 1 time inden man kører hele overfladen over i cirkel bevægelser med filsebræt. ( pudsebræt med skumgummi på ) Så man bestemmer lidt selv hvor tyk lag der efterlades, både ved tiden der går inden man kører med filsebræt, og med hvor lidt vand man bruger. Og lad den samme person filse hele rummet, da der ellers kan ses forskel på metoder.
Man skal smøre væggen med beto binder dagen inden man filser, så tørre det ensartet op. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak for indput 👏👏
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også