Havd havde i gjort?

Hej Alle

Jeg skal i dag lige høre jeres holdning og eventuel erfaring/ oplevelse med flyforsinkelse på ens rejse.
Min søster kom hjem i søndags efter en uges efterårsferie på Rhodos med sin mand Mikkel.
Trods Covid-19 er det hele gået godt kan jeg forstå, de arbejde nu hjemme, og afventer svar på deres test.

Hun fortæller dog at deres fly da de skulle afrejse fra Rhodos var forsinket i lige godt 2,5 time.
Her tænker jeg om det er helt OK? Har man krav på erstatning, kompensation eller lign.

Hvis det var mig selv, ville jeg bestemt ikke syntes at det var ok at vente så lang tid, pga. teknisk fejl som de havde fået besked på var årsagen. jeg tænker om det ikke er muligt at få erstatning ved så lang vente tid?

Jeg er nu desuden selv lige i gang med at undersøge nærmere, men kom enlig gerne med anbefaling hvis nogen har været ude for samme oplevelse.

Bedste Hilsner

Kim 
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på google, der findes et hav af firmaer er lever af at hjemdrive erstatninger for fly forsinkelser.
De tager dog en høj betaling for det, i form af en procentdel af erstatningen.
På disse sider kan du hurtigt få udregnet, om du er berettiget til erstatning.

Så kan du vælge selv at taget kampen med flyselskabet, og få hele beløbet. Eller betale firmaet for det.

Jeg har selv taget kampen, det kan man sagtens. Hvis man er vedholdende og følger op hele tiden, så giver de sig til sidst.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Som jeg forstår det, er ankomsten mindre end 3 timer forsinket. Det giver ingen ret til kompensation.
Afstanden er mere end 1500 km og forsinkelsen under 3 timer - det giver heller ikke ret til forplejning.
https://www.forbrugereuropa.dk/koeb-og-rettigheder/rejser-og-ferier/flyrejser/forsinket-flyafgang/

Så jeg ville ikke gøre noget - andet end at overveje et andet flyselskab næste gang.
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Slut med ham! Endnu engang stilles et spørgsmål for - efter nogle dage - selv at skrive et svar med link til det firma, man hele tiden har ville reklamere for. Jeg har holdt øje med tråden her, fordi jeg havde på fornemmelsen at der ville komme et link til en "flyforsinkelse"-tjeneste på et tidspunkt. Og det gjorde der så. Virkelig usmageligt at spilde folks tid med falske spørgsmål på den måde.

Mvh. AllanE
Tror ikke du skal stole ret meget på det firma. Alle andre steder står reglerne beskrevet, som at en flyvning på over 1500 km og under 3 timers forsinkelse ikke giver nogle rettigheder.

(havde også godt på fornemmelsen, at det var en spammer, når man ser på hans tidligere indlæg, men valgte alligevel at svare, da svaret for så vidt er korrekt)


Annonce
Hvis ikke det er hotellet folk klager over for at få penge så er det flyet pga en forsinkelse, vi har selv prøvet og vente  3 timer om natten i Malaga til Billund da flyet stod i Stockholm pga fejl i motor og vi fik intet, hellere vente 3 timer end risikere flyet ryger ned pga en fejl.

Utroligt som folk tænker i penge nu om dage.
2,5 timer? De bør leve med det og komme videre. Forstår ikke folk gider spilde tid på sådan noget småt. 

Mvh. Christian M
 

Småt?? Tror i misser pointen.... Havde flyet være 3 timer forsinket i ankomst, ville de være berettiget til 3000 kr. i erstatning pr. person. Ved en familie på 4 personer, er det 12.000 kr. man er berettiget til. Man skal blot at sende nogle få mails og være vedholdende. Til den timepris kan selv det vildeste "lav det selv" projekt ikke følge med.

Jeg har selv fået 6.000 kr. i erstatning, blot ved at sende 4-5 mails over et par måneder. Billetprisen var samlet 1000 kr.
(Ja, EU er hårde ved flyselskaberne.)


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Lige en note: Bemærk at trådstarter er blevet blokeret fordi han har startet tråden for at reklamere for et firma.

Helt fint at forsætte tråden, men brug ikke tid på det, hvis det er for at hjælpe trådstarter.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis