Den nye tilskudsordning

Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud, kan nogen hjælpe mig med at få et overblik over hvad det er pengene kan bruges til, jeg har prøvet at søge på SparEnergi, men jeg får ikke ret meget ud af det, tænker det skyldes at jeg leder efter det forkerte.

Et eksempel kan være at deres beregner siger at vi kan få 28.000 til at renovere terrændæk, men hvad kan de penge bruges på?

Kan man gøre det som LDS, og så bruge alle pengene på materialer? eller SKAL det laves af en håndværker?

Kan man lave noget af det selv, og så betale håndværker for noget,hvordan er det strikket sammen. 
56 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bygningspuljen kan anvendes til efterisolering af terrændæk (ej kælder).  Kravet er at forbedringen sænker u-værdien tl højest 0,10 W/m²K. 

Du kan IKKE bruge pengene på materialer og lave arbejdet selv. Alt skal udføres af en virksomhed - på regning.

Mvh Troels
Tror da godt du selv må grave ud, men det vil du jo ikke få tilskud til.


Vi prøver igen, i morgen --
Nej det forstår jeg, men regningen til at lægge isoleringen ned, vil være højere end tilskuddet, så det jeg prøver at gennemskue er i hvilket omfang jeg selv kan lave noget, i min drømmeverden var det nok at få en fagmand til at godkende arbejdet, så kan man nå meget længere for små penge, men det skal jo gå ordentligt til. 
Jeg tror jeg har misset noget her - er det nu muligt at få tilskud til at lave gulvvarme i et gammelt hus...?

Det lyde jo pænt tillokkende, hvis det er tilfældet.
Annonce
Der er tilskud til alt muligt, jeg kan f.eks. få tilskud til at efterisolere terrændæk, og etablere vandbåren gulvarme, udover tilskud til skift til varmepumpe, men jeg er jo derfor interesseret i at kunne gøre så meget som muligt selv, så jeg kan nå længst muligt for færrest mulig penge.

(vores renoveringsbudget er ret stramt desværre)
Linket er her, for de interesserede: Tilskudsordning
Du kan få tilskud til "Efterisolering af terrændæk". Tilskuddet for efterisolering af terrændæk er ca. 16.000 kr. for 70 kvm.

Prøv Energistyrelsens beregner på SparEnergi.dk, som tager udgangspunkt i din adresse: https://sparenergi.dk/forbruger/boligen/tilskud


Mvh. AllanE
Princippet er at du kan få tilskud til en andel af en faktisk og dokumenteret omkostning. Udover boligforbedringer så handler det jo også om at holde hånden under byggebranchen. 

Mvh Troels
TRRA skrev den 21-10-2020 10:59:12

Princippet er at du kan få tilskud til en andel af en faktisk og dokumenteret omkostning. Udover boligforbedringer så handler det jo også om at holde hånden under byggebranchen.

 Det forstår jeg også godt, men hvis nu 50% af omkostningerne til renoveringen går til gravearbejde, og gør at projektet er for dyrt til at vi kan sætte det igang, så er det vel stadig bedre for byggebranchen at de får en opgave på de andre 50% og jeg så får mit tilskud her istedet? jeg er godt klar over at verden ikke altid er så enkel. for mig handler det om at opnå mest muligt for færrest mulige kroner, vi har ikke et budget der gør at vi kan betale os fra alt. Men hvis det kan laves som "Medbyg" af mangel på bedre ord, så ville vi kunne nå langt. 


Hvis jeg feks. kan få et tilskud på 28.000 og jeg kan lave så meget arbejde selv at jeg får en regning på 35000 så er jeg jo nået imål
Sorry - men det er ikke sådan det virker!  Faktisk og dokumenteret OMKOSTNING - du får ikke tilskud til dit in-kind bidrag til projektet. Det står specifikt i vejledningen - ingen Gør-det-selv.

Det siger næsten også sig selv, at intentionen ikke er at folk kan få lavet renoveringer stort set gratis.

Mvh Troels
Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis