Den nye tilskudsordning

Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud, kan nogen hjælpe mig med at få et overblik over hvad det er pengene kan bruges til, jeg har prøvet at søge på SparEnergi, men jeg får ikke ret meget ud af det, tænker det skyldes at jeg leder efter det forkerte.

Et eksempel kan være at deres beregner siger at vi kan få 28.000 til at renovere terrændæk, men hvad kan de penge bruges på?

Kan man gøre det som LDS, og så bruge alle pengene på materialer? eller SKAL det laves af en håndværker?

Kan man lave noget af det selv, og så betale håndværker for noget,hvordan er det strikket sammen. 
Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min blev ændret fra "afventer behandling" til "under behandling" i går eller forgårs. Men det var så også på dagen for de 6 ugers lovet behandlingtid, som mon det bare er for at give opfattelsen af, at der sker noget?
Jeg har nummer omkring 6600.
Mon ikke. Men devisen om at de behandles i modtaget rækkefølge holder vidst ikke helt så.
Fjendbo, har du fået svar endnu? Jeg venter stadig, selvom jeg var nummer 1900.

I øvrigt fortalte en tømrer mig, da vi fik tilbud på nye vinduer, at producenterne hæver priserne, når de hører at det er en tilskuds-sag. Angiveligt fordi det kræver et specielt glas (=som er på positivlisten), men tillægget svinger mellem 5%-25% afhængigt af producenten. Rationel og Velfac har det største tillæg.... han var rimelig frustreret.

Derudover får man ikke tilskud for vinduesglas, hvor der er valgt solfilter. Hvis evt. sprosser på vinduet er lidt for brede går det også ud over tilskuddet. Terrassedøre med fyldning i bunden giver heller ikke tilskud, fordi andelen af glas bliver for lavt.

Han fortalte at han havde en kunde, som kun fik halvdelen af det forventede i tilskud, efter arbejdet var udført. Så vi skal nok være forberedte på, at tilskuddene er "vejledende"...


Mvh. AllanE
Intet svar endnu. Min er stadig "Under behandling". Min konklusion må derfor være, at ventetiden under status "Afventer behandling" er fuldstændig ukendt. 2 uger? 2 år? Hvem ved? Men når den så er "Under behandling" er behandlingstiden estimeret til 5-6 uger. Så jeg forventer svar sidst på måneden.

Jeg fik også hentet et tilbud hjem i efteråret, så jeg kan nogenlunde se, hvis priserne er stukket helt af. Jeg kommer til at benytte det tømrerfirma min svoger er ansat i og dertil Kastrup INVI vinduer og terrassedør samt Kastrup Træ/Alu facadedøre og skydedøre.
Synes selv jeg satte mig nogenlunde ind i tingene i første ansøgningsrunde, men det kan jo være ændret siden. Så har målt arealer op til INVI og søgt det i energiklasse 2, og målt arealer op til Træ/Alu og søgt det i energiklasse 1. Begge på positivlisten. De vinduer/døre der udskiftes skal have en glasandel på mindst 70% for at være tilskudsgivende. Det synes jeg var det primære kriterie. Dog synes jeg det er underligt, at der er krav til meget glas i det nye der isættes. Ønsker man eksempelvis en massiv hoveddør eller lignende, burde det være tilskudsgivende såfremt producent og serie fremgår af positivlisten.

For dælen da!.. Nu tjekkede jeg lige positivlisten igen, og den er blevet opdateret så Kastrup har fået en Træ/Alu Opti 2 serie i bedste energiklasse. Jeg har ansøgt Træ/Alu-andelen i laveste energiklasse. Men jeg skal sikkert bare være glad for tilskuddet - hvis jeg får det.
Annonce
Var i kort kontakt med SparEnergi. Ingen "opgradering" af tilskuddet ved bedre vinduer - som forventeligt. Behandlingstiden er ændret fra 5-6 uger til 2-3 måneder og de forventer alle har svar senest 1/7.
Tak for opdateringen.

Jeg valgte bevidst at søge om den bedste energiklasse. De skriver, at man godt kan gå ned i tilskud, hvis man vælger noget dårligere.

Mvh. AllanE
Ja det er jeg ærgerlig over, at jeg ikke fik gjort. Går glip af næsten 10.000kr. - hvis alt går forventeligt.
Så har de ændret spillereglerne for tilskudsordningen. Det er sikkert fornuftigt nok, men virkeligt ærgerligt for dem, som havde en forventning om at kunne søge næste gang.

Bla. bliver puljen forbeholdt ejendomme med energimærke E, F og G. Tilskudene bliver også sat ned igen.
Ja, har også lige læst mailen. Vores hus har energimærke D, så nu er ærgrelsen over de potentielt mistede 10.000kr. pist borte - såfremt vi får tilskuddet.

Shit mand, hvor er det bare katastrofalt fejlhåndteret helt fra start. Og hvor er det en kæmpe fejl, at der ikke er en håndsrækning til alle dem, som har fået lavet nyt energimærke forgæves. Ved godt, at de kroner ikke ville hjælpe det større formål med ordningen, men det måtte være et nødvendigt onde.

Det er så ærgerligt at en "luksusordning" bliver så frustrerende.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis