Den nye tilskudsordning

Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud, kan nogen hjælpe mig med at få et overblik over hvad det er pengene kan bruges til, jeg har prøvet at søge på SparEnergi, men jeg får ikke ret meget ud af det, tænker det skyldes at jeg leder efter det forkerte.

Et eksempel kan være at deres beregner siger at vi kan få 28.000 til at renovere terrændæk, men hvad kan de penge bruges på?

Kan man gøre det som LDS, og så bruge alle pengene på materialer? eller SKAL det laves af en håndværker?

Kan man lave noget af det selv, og så betale håndværker for noget,hvordan er det strikket sammen. 
Den nye tilskudsordning ser ganske tillokkende ud... Vis hele indlægget
56 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan nu godt set fordelen i, at de er gået ind og sagt kun de "helt slemme" kan få tilskud, da det er hér der er mest CO2 besparelse at hente, og mest rentabilitet i opgaven.
Men med nutidens håndværker priser, så har jeg absolut ingen planer om at jeg skal igang med noget søgning

 

Det giver da rigtig god mening, nærmest det eneste der giver mening, men så skulle spillereglerne bare være defineret således fra begyndelsen. Jeg ser det som en fejl at de helt fratager alle med energimærke D og op muligheden, baseret på de tidligere runder og den mængde tid og energi der er lagt i det fra folket.
I stedet skulle de variere tilskuddets størrelse med afsæt i boligens aktuelle energimærke. Gøre det nærmest uatraktivt/ligegyldigt for folk med et "godt" energimærke, men måske være nok til at give dem skubbet, og gøre det ganske attraktivt for folk med et dårligt energimærke.

Her kommer lige en fordom! Jeg vil umiddelbart gætte på, at det i flere tilfælde er folk med mindre på bankbogen, der bor i huse med dårligt energimærke. Med endnu lavere tilskudssatser vil tilskuddet måske stadig ikke være nok til, at de ville prioritere midlerne til at få tiltaget udført. Et varierende tilskud efter energimærke vil igen her måske gøre en forskel.
Fjendbo skrev den 16-06-2021 14:18:45

Her kommer lige en fordom! Jeg vil umiddelbart gætte på, at det i flere tilfælde er folk med mindre på bankbogen, der bor i huse med dårligt energimærke. Med endnu lavere tilskudssatser vil tilskuddet måske stadig ikke være nok til, at de ville prioritere midlerne til at få tiltaget udført. Et varierende tilskud efter energimærke vil igen her måske gøre en forskel.

 Lige med den undtagelse, af folk der har købt bevaringsværdige huse, eller huse af f.eks. bindingsværk, der er energimærket bæ, men prisen på hytten stadigvæk meget lig et nybygget A-hus.


 

Steensen skrev den 16-06-2021 14:27:37

 Lige med den undtagelse, af folk der har købt bevaringsværdige huse, eller huse af f.eks. bindingsværk, der er energimærket bæ, men prisen på hytten stadigvæk meget lig et nybygget A-hus.

 Det er selvfølgelig korrekt.

Sidste arbejdsdag inden 1/7 går så småt på hæld. Stadig intet hørt fra ansøgningen. Andre der har hørt noget de sidste 2-3 uger?
Jeg har heller ikke fået svar endnu.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis