Ventil/afløb udluftning

Hej LDS’er

Vi er ved at få lavet de sidste rør i vores renovation af vores hus.

1 stort badeværelse bliver til 2.

Kloakmesteren var forbi tidligere, og der faldt snakken på Vakuumventil og udluftningskanal af kloaken.

Hvad er jeres meninger og holdninger?
Min ide var at sætte en ventil i vores teknikrum, dette er placeret ca. midt på stammen, også undlade udluftningen, den har heller ikke været der før i tiden.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du placerer en ventil så har du jo netop en udluftning?
Dog tror jeg de fleste ville være kede af en ventil indenfor dampspærren, og især i et bryggers hvor der gerne skal lugte af rent tøj
Salvador skrev den 20-10-2020 23:41:40

Hvis du placerer en ventil så har du jo netop en udluftning?
Dog tror jeg de fleste ville være kede af en ventil indenfor dampspærren, og især i et bryggers hvor der gerne skal lugte af rent tøj

Tak for svar :)

Men så vidt jeg ved, at er en Vakuumventil kun envejs.
Der af også navnet. Den giver luft, hvis der dannes vakuum. 
Så vi burde jo heller ej blive præget af lugt, da den kun åbner hvis der dannes undertryk. 

Ret mig hvis jeg tager fejl. :)

Gode Afrten Dennye      
ikke at jeg er ekspert på kloak. Men lidt viden har jeg

Vakuumventil sætter man så tøt på ens toilet som muligt.. så når man skylder ud i toiletter ikke danner for meget undertryk. som kan suge dine vandlåse tomme for vand.
sådan at det ikke lugter

Men rigtig Vakuumventil luft ind ikke ud

En Kloak udluftning sætte typisk i taget på huset og på hoved faldstammen / den korteste vej fra taget til det lokale kloaksystem

En Kloak udluftning er for at undgå overtryk i kloaksystemet. sådan at det ikke lugter
da overtryk kan få toiletter og vandlåse til at boble sådan at det lugter

Det er sådan at jeg har forstår Vakuumventil og kloak udluftning funktion

Men spørg da din Kloakmesteren igen.
ellers er jeg sikker på der er en VVSer. elller Kloakmesteren her inden som vil ratte mine fejl. og forbedre min viden

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Er badeværelset placeret på 1. sal? I så fald skal ventil / udluftning også sidde på 1 sal.
Hvis huset ikke er med 1.sal vurdere jeg ikke at der er behov for ventil/udluftning.

En ventil / udluftning sikre mod undertryk, så vandlåse ikke bliver tømt med lugt til følge. Vacumopstår fordi lodrette rør bliver fyldt ved toiletskyl og dermed trækker luft fra overliggende vandlåse.
Ventil / udluftning skal altså placeres over det lodrette rør (faldstamme).Ved placering midt på stammen, er der fortsat risiko for at der kan suges lidt vacum.
Mcarpenter skrev den 21-10-2020 00:10:55

Gode Afrten Dennye
ikke at jeg er ekspert på kloak. Men lidt viden har jeg

Vakuumventil sætter man så tøt på ens toilet som muligt.. så når man skylder ud i toiletter ikke danner for meget undertryk. som kan suge dine vandlåse tomme for vand.
sådan at det ikke lugter

Men rigtig Vakuumventil luft ind ikke ud

En Kloak udluftning sætte typisk i taget på huset og på hoved faldstammen / den korteste vej fra taget til det lokale kloaksystem

En Kloak udluftning er for at undgå overtryk i kloaksystemet. sådan at det ikke lugter
da overtryk kan få toiletter og vandlåse til at boble sådan at det lugter

Det er sådan at jeg har forstår Vakuumventil og kloak udluftning funktion

Men spørg da din Kloakmesteren igen.
ellers er jeg sikker på der er en VVSer. elller Kloakmesteren her inden som vil ratte mine fejl. og forbedre min viden

Hilsen Mads Christensen

Tusinde tak for svar og gode råd! :) 

Børgealle skrev den 21-10-2020 06:17:15

Er badeværelset placeret på 1. sal? I så fald skal ventil / udluftning også sidde på 1 sal.
Hvis huset ikke er med 1.sal vurdere jeg ikke at der er behov for ventil/udluftning.

En ventil / udluftning sikre mod undertryk, så vandlåse ikke bliver tømt med lugt til følge. Vacumopstår fordi lodrette rør bliver fyldt ved toiletskyl og dermed trækker luft fra overliggende vandlåse.
Ventil / udluftning skal altså placeres over det lodrette rør (faldstamme).Ved placering midt på stammen, er der fortsat risiko for at der kan suges lidt vacum.

Tusinde tak for svar.

Huset er uden 1. Sal, så med dine ord og kloakmesterens, så tror jeg at vi er good to go! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis