Gør-det-selv køkkenø

Hej
Jeg vil gerne bygge en køkkenø på hjul, som den på billedet. Køkkenøen på billedet er lavet med galvaniserede rør som bordben, men jeg kan simpelthen ikke finde en billig måde at gøre det på, når jeg både skal have rør i den rigtige længde og en masse flanger.
Derfor er jeg begyndt at kigge på en måde at montere helt almindelige bordben (tænk: IKEA), men jeg kan ikke komme i tanke om en måde, hvorpå jeg kan skrue bordbenene fast i både den øverste og nederste træplade på køkkenøen.
Har I en løsning på mit problem?
På forhånd tak :)
Mvh. Kasper
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
To løsninger, afhængig af ønsket look. Bunden skal jo heldigvis bare hvile af og ikke nødvendigvis skrues fast. Derfor handler det først om at få benene gennem nederste plade - det er hurtigt klaret med en hulsav.
Så er der det pladen skal hvile af på. Det kan være noget så simpelt som at bore et hul på bagsiden af hvert bordben og skrue en selvskærende/selvborende skrue med et passende stort hoved ind. Der skal selvfølgelig bores præcist og benene have en nogenlunde godstykkelse :)

Ellers skal du se på bordben med gevind til hjul eller stillesko i enderne. Så borer du huller gennem nederste plade i samme diameter som den skrue/bolt der passer og spænder hjulet op mod pladen. Denne løsning giver bedre stabilitet end løsning #1.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis