Udfordrende gasfyr m. varmtvandsbeholder (Bosch Europur)

Hej handymænd! :-)

Jeg søger med lys og lygte efter et par gode råd (objektivt) til et problem vi har med vores gasfyr i et hus vi netop har købt. Der er tale om et Bosch Europur med varmtvandsbeholder fra 2014, hvor vi netop har fået det serviceret uden anmærkninger.

Problemerne opstår ved at det er som om gasfyret starter "for sent" - dvs. når kæresten tager hendes lange bade eller bruger karbadet, så kan varmtvandsproduktionen ikke følge ordentligt med. Det resulterer i en masse bøvl, som jeg selvfølgelig helst gerne vil undgå. Samtidig undrer jeg mig over at man nærmest skolder sig på vandet (når det varme vand er der), til trods for at jeg har prøvet at justere varmtvandstemperaturen langt ned på kedlen.

Kan det være en defekt tre-vejs ventil? Eller måske noget helt andet? Jeg mistænker også temperaturmåleren i varmtvandsbeholderen for at være defekt - ellers tillader den vel ikke at det bliver så varmt?

Håber på et godt råd som jeg kan tage med videre når der kommer en klog VVSer forbi med det dyre menukort ;o)

DBH
Christian
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis