Ny skrue i borepatron

Skruen der holder borepatronen på min DeWalt skruemaskine er knækket og jeg kan ikke få fat i den med en tang. Hvordan får jeg den ud? Er det links gevind?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet med en spids kørner og forsigtig banke banke/skruge den ud husk det  er højre om.
Med en dorn banker du en god prik midt i skruen, herefter borer du hul i den, skærer gevind i hullet, skruer en bolt i og spænder indtil skruen i patronen kommer med ud. Husk at det gevind, du skærer i skruen, skal være modsat af skruens - ellers kan du ikke løsne den.

Hellere leje end at bo på gaden.
Det bliver det jo også, eftersom gevindet er “links.
Men eller kan man altid bruge en “kontra-møtrik! 😁

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce
Da det er links gevind vil man jo bare skrue skruen ud igen med mindre man har en snittap med links gevind, og det har jeg ikke
Nu skal du tænke dig godt om ,da du skal skruge stumpen ud og da det er links gevind så er du måske så heldig at stumpen kører ud når du borer et hul i midten eller måske når du skærer gevind ,det er jo højre om begge dele og det  er det stumpen skal,
J Håndstad: OK, du har ret, men det er en 5 mm skrue så der er ikke meget plads at gøre godt med. Jeg har nu jeg købt en ny aksel og skiftet den så nu virker skruemaskinen igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis