AEG Lavamat vaskemaskine - programmer går straks på 1 min

Hej,

Jeg er ikke alt for optimisk ang min AEG Lavamat vaskemaskine - LM7568OF. Fra den ene dag til den anden ville den ikke starte programmer, men går bare på 1 min og bipper. Ifølge AEG kunne det godt være et problem med opvarmningen.
Jeg pillede derfor varmelegemet ud, detvar godt groet til - jeg rensede det og testede også at det kunne varme ved at sætte 240v direkte på. Inden dette havde jeg også renset filter og tjakker slanger osv. et par dage uden strøm tilsluttet har jeg også forsøgt. Har også målt at der rent faktisk er puls i ledningerne der går til varmelegemet.
Det hjælper dog intet.. men har observeret at hvis jeg fjerner ledninger til varmelegemnet kan jeg godt køre programmerne igennem..Så tænker umiddelbart ikke jeg selv kan gøre mere Og det nok er noget mere central styring/print/relæ.. nogle erfaringer/Input?☺️

mvh
Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Check om der er tilstrækkelig motorkul tilbage.
det er varmelegemet der skal skiftes så køre den igen.Det er fordi der er en smule overgang på det som forstyrre elektronikken .Det er en klassisk fejl
Hvis der var overgang i varmelemet så ville HPFI afbryderen koble ud.................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg kastede håndklædet i ringen og købte en ny :-(. Håber ikke det var varmelegemet der bare skulle skiftes - forhørte mig hos et par elektrikervenner (dog ikke hårde hvidevarer eksperter) og de mente ikke det kunne være det ud fra min beskrivelse, men mere noget print/relæ til varmelegement.. = ikke noget nemt fix. Og nej HPFI koblede nemlig ikke ud.
karl smart skrev den 25-10-2020 10:37:20

Hvis der var overgang i varmelemet så ville HPFI afbryderen koble ud.................
de maskiner er så følsomme i elektronikken så hpfi ikke slå fra

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis