Ujævn væg - spartle eller ej?

Vi har overtaget en andel og har faktisk allerede malet den. I dag så jeg dog en væg i et andet lys, da vi lige har sat pendler op også. Ser det her mærkeligt ud? Bør vi få en fagmand til at kigge på det? 

Eller er det blot muren, der har givet sig? Det er en lidt ældre dame af en bygning. Vi overvejer om man kan spartle det. Min mand mener, at jeg bekymrer mig for meget.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er pudset væg, ville noget som dette slå revne. Jeg mistænker der er noget tapet/filt på - hvis I vil pudse det op skal I nok helt ind til murstenene og starte forfra. Men hvis ikke der er revner i murværket på ydersiden ville jeg ikke bekymre mig. Sæt et pænt billede over!

Mvh Troels
Vi har betalt for forbedringer i stuen, og tænker, at vi også har betalt for pudsning. Kan det så passe, at man skal betale maksimal pris? Kan være, at jeg har for høje forventninger ..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu kan man lige nøjagtigt ikke se gulvet ud for bulen på dit billede, men kunne det skyldes at der en gang har været en væg, så rummet har været delt i 2 ?
Det kunne være en forklaring på "bulen" på væggen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er ikke en lige linje, men ja, der har været en væg tidligere. Kan lige sende et billede af det senere. Er det da normalt? 
Næ, men det forklarer at man har pillet væggen ned, men har åbenbart ikke været så god til at mure/gøre væggen glat igen.
Du skal nok acceptere at gamle huse har historie, og dermed "sår på sjælen", men at det samtidigt giver en karakter og personlighed, som du ikke finder i et nyt retlinjet hus.

Så lyt til din mand...han har forstand.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Haha. Godt han ikke selv følger med herinde ;-) Men der er altså ikke tale om en sætningsskade eller lignende? Bulen går så at sige ikke op. Har vedhæftet lidt mere tæt på. 
Og det er altså ikke farligt? 
Vedhæftningen kom ikke med.

Hvis du banker på væggen, lyder det så hult/anderledes omkring ujævnheden i forhold til andre steder på samme væg?

nej. Ikke hvad jeg kan høre. Den er næsten heller ikke at se i dagslys. Konstruktionen er ikke sådan “skruk”, hvis man kan sige det. Hvad tyder en hul lyd da på?
Som I kan se er det lige ved noget, der har været en væg, tænker jeg
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også