Isolere dele af terrændæk

Hej
Jeg skal snart i gang med at isolere nogle gulve (bryggers, bad), men er i tvivl omkring mine vægge, der er klodsede op, på terrændækket.

Jeg har terrændæk med leca under, derfra er der 18-20cm til overfladen af gulvet. Der skal støbes beton igen, så det giver kun plads til omkring 100mm isolering.
Væggene er som sagt klodset op på terrændækket og kan ikke bare lige fjernes hvor der skal laves nyt gulv.

Planen var at bryde op, 20-30cm fra indervæggene, så de stadig har noget at stå på, lade leca'en ligge og så lægge 180mm isolering og hvis man køber det bedste isolering, kan man komme op på det der svarer til 215mm isolering (+20%)

Jeg ville lade leca'en ligge, fordi det vel bare vil trille hen til hullet, så man pludseligt ikke har noget "under væggene"?

Det er ikke efter reglerne, men er det ikke "ok" med det der svarer til 215mm isolering?? Eller hvad ville fremgangsmåden være, hvis man skulle fjerne lecaen længere nede, men undgå at det ruller væk andre steder fra?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen der har nogle tips til, hvordan man kommer omkring sådan nogle opklodsede vægge, uden at rive det hele ned?  

Det er ikke ok at undergrave på den måde, der er næsten garanti for at dit leca skrider med risiko for at væggene sætter sig.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis