Indbygningshøjttalere i gipsloft/væg

Hej.
Jeg mangler rådgivning ift. At få installeret indbygningshøjttalere (loft og væg)
Stuen er med loft til kip.
Mit spørgsmål går på, hvordan jeg får trukket ledningerne henover loftet, og ud gennem hullet i væggen til baghøjttalere (altså inde i muren) . På forhånd tak!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Linderos                                            
Hvis du skal have en hådværker der kan fiske en ledninger op af en væg.
så skal du have en Elektriker ud at gøre det for dig.
da det er en kunst.

og kommer and på alt om det kan lade sig gøre.

Men det skal gøre oppe fra hvis man kan komme til. Måske have tagplader / tagsten af
Man svært at svare på det uden at kende huset. man skal mere eller minder have set det med egne øjne og finger

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hej Mads. Tak for svar.
Ja, jeg havde også tænkt, at jeg skulle have en til at gøre det, da det er udover egne evner.
Hvorfor ikke bare køre med trådløse højtalere ala Sonos eller lign ?
Det skal fungere i et sorround system med Dolby Atmos.

fuerzzz1 skrev den 19-10-2020 00:40:05

Hvorfor ikke bare køre med trådløse højtalere ala Sonos eller lign ?

Selv trådløse højttalere skal have strøm på en eller anden måde. Batterier eller strømforsyning. 

fase
Annonce
Linderos skrev den 19-10-2020 02:12:42

Det skal fungere i et sorround system med Dolby Atmos.

Hvis det skal spille i et surround system der skal lyde af noget så glem de billige indbygningshøjtaler. De har akustiske kortslutninger og lyder værre end skotøjsæsker. Selv lyden i Magasins elevatorer er bedre.
Det bliver langt fra "Dolby Atmos"

For en højtalerenhed kan give nogenlunde lyd skal der været et defineret kabinet tilpasset enheden. Væg- og indbygningshøjtalere begrænser sig gerne til 200+ mm i konstruktionen. Men du har nok intet eller få cm til dampspærren. Med andre ord: Du sænke loftet.
Bose, Sonance, Bower&Wilkins har noget - men husk det er tænkt til lidt "lounge groove" i en smart cafe - ikke ret meget mere. 

Last not least: At sende lyd i skrå opstilling mod gulvet kan give fantastiske flutter og stående bølger, som enhver taleanlæg fra den lokale idrætshal bliver misundelig over.

Held og lykke til forhandlingerne med konen.

Mjølner:
Det er udelukkende loft og baghøjttalere der er tiltænkt indbygning.
Front bliver Opticon 8 eller Rubicon 6 og center det samme. Og subwoofer er Dali K-14
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis