Isolering, Kingspan Kooltherm K12, Wedi mm.

Hej Alle

I forbindelse med min renovering af 1. sal, hvor alt er revet ned til tagsten har jeg et par spørgsmål vedr. isolering.

Jeg har valgt at bruge Flexibats 32 til at isolere 1. salen. 300 mm tykkelse, men jeg har et par kviste samt et mindre rum på min 1 sal, hvor jeg har brug for så meget plads som muligt.

Her er planen at jeg vil bruge kooltherm K12 plader for at isoleringen fylder så lidt som muligt. Efter K12 pladerne ville jeg sætte en dampspærre og efterfølgende 2 lag gipsplader.

Mit spørgsmål er om det ville give mening at bruge et lag 20 / 25mm Wedi plader eller lign. istedet for gips pladerne, for at få lidt ekstra isolering? Da jeg kan forstå at Wedi plader isolerer?

Og skal man bruge dampspærre hvis man bruger Wedi plader?

Håber der er nogen kloge hoveder der kan hjælpe :-)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Simonm                                    

hvis jeg for står dig rigtig så vil du ligge en kooltherm K12 "Mål ?? " og så en og så en 25mm Wedi plader + dampspære

Nu kender jeg ikke til kooltherm men hurtig google søning så ser det ud til at have en alufolie limt på begge sider.
hvis jeg var dig ville jeg tage en gode snak på din tømmerhandel med en af ders rådgiver.

eller læse kooltherm montering vejliledning grundet i gemmen.
Jeg kunne godt fore stille mig at du ender ud af at have en dobbelt dampspærre funktion og det er noget lort. hvis det er tilfældet. ved jeg ikke

en af fordele med "Wedi" er at du kan smide pus på uden at så meget bøvl og have en stabil væg.

det hele hander jo om at lave en så tynd væk som muligt og have så stor isolering evne som muligt.
hvor mange mm skal din færdig væg være.
fra inder side af yderbeklædning til færdig væk.

Men det er ikke sikkert at det kan gørs inden for Reglement
Hilsen Mads Christensen


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Planen er at have 100mm kooltherm k12, dampspærre og til sidst Wedi eller gipsplader.

Kooltherm anbefaler vist at man skal bruge en dampspærre sammen med deres plader, men jeg er usikker på hvad Wedi anbefaler, (har skrevet til dem).

Jeg er i tvivl om hvor meget en 25mm Wedi plade isolerer og om det er besværet værd?

kunne læse at kooltherm hade en lambda 0.020 og det er rart gode isolering evne.
men super at de forskriver en dampspærre..

Men kooltherm er en tybe ESP isolering og det samme med Widi og de har samme isolering evne skal være mig usagt.

Men hvis du ligger en 100mm kooltherm + 25mm Widi så har du jo 125. og så med dampspærre imellem
dampspære ligger jo best når den er 1/3del inden i isiolering. Så rent isolering mæssig vil jeg sige det er en gode
Løsning. når man skal holde det så tyndt som muligt

når det ikke er 200m2 der skal isolers er det også til at betele sig fra.
men om du overholder kravene ved jeg ikke. Men jeg siger det ikke til nogle

Widi plader er en gode plade til færdig væg hvis du vil give det en lag pus.
hvis du vil have væg/tapet ved jeg ikke noget om når vi snakker Widi

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis