For sent til tilskud? 😢

Hejsa

Der står alle steder, at man skal søge energitilskud inden man indhenter tilbud eller starter på projektet. Det var jeg desværre ikke klar over (troede det virkede ligesom håndværkerfradrag) og nu står der nye vinduer til hele huset på paller i indkørslen.

Kan jeg på nogen måde nå at søge endnu, selvom jeg stadig mangler en energirapport? og hvis ikke, er her så ikke en venlig sjæl der kan trøste mig med, at det kun er et par håndøre jeg går glip af 


 

Hejsa Der står alle steder, at man skal søge... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tilskuddet kan ikke kombineres med håndværkerfradraget. Man kan kun vælge én af ordningerne.


Mvh. AllanE
dsdsdk skrev den 23-10-2020 17:58:34

Pizzabager. Ændrer den sig da hvis man skriver man skifter fra energiruder til bedre energiruder?

 ja der er noget med fra 2 lags termoruder til energiklasse 1, eller energiklasse 2, Så det skal nok være lidt ældre vinduer for at få det fulde beløb, det er vores dog også... også så er det til energiklasse 2, som jeg gætter på er 3 lags ruder.  men vi skal stadig have lavet energimærke, da vores er over 10 år gammelt, vinduerne er dog de samme som fra dengang, så jeg gætter på den vil vise det samme. 

man får dog også tilskud til energimærket, på 3000 kr. så det også okay.

Så vidt jeg har læst er puljen på omkring 240 mil, og hvis folk i gennemsnit for tilskud på bare 50000 kr, så er den pulje hurtigt tømt.
Husk at fra det nye år skal man som minimum isætte klasse A vindue, 3 lags energirude. B vindue, 2 lags energirude vil ikke være lovligt fra det nye år. 

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Det bliver lidt af en udfordring at udskifte 2-lags termoruder med 3-lags termoruder i eksisterende rammer og karme.    
Ved udskiftning af vinduer selvfølgelig 👍😉

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Annonce
Jeg fik svar i torsdag. Får lige knap 130.000 til luft til vand system, nye døre og vinduer, isolering af terrændæk, isolering af loft samt ovenlysvinduer. Ikke helt tosset. :-) 
Ralfioso skrev den 14-11-2020 10:44:17

Jeg fik svar i torsdag. Får lige knap 130.000 til luft til vand system, nye døre og vinduer, isolering af terrændæk, isolering af loft samt ovenlysvinduer. Ikke helt tosset. :-) 

 Hvor fik du svaret henne? 

Fik svar på mail. Jeg havde søgt på dagen (15/10), kl. 10.50 ca. Jeg har journal nr. 150, så var også blandt de første sager der skulle behandles. 
Ralfioso skrev den 14-11-2020 12:07:59

Fik svar på mail. Jeg havde søgt på dagen (15/10), kl. 10.50 ca. Jeg har journal nr. 150, så var også blandt de første sager der skulle behandles. 

 hvis du er nummer 150, så går det ikke for stærkt med at undersøgt de ansøgninger :)

mit nummer er 26000+ så tror jeg får nul og niks. :)

Ralfioso skrev den 14-11-2020 12:07:59

Fik svar på mail. Jeg havde søgt på dagen (15/10), kl. 10.50 ca. Jeg har journal nr. 150, så var også blandt de første sager der skulle behandles. 

 Hvornår fik du svar? Prøver at regne ud, hvornår jeg kan forvente svar på min ansøgning.....med nummer 32000(!)


Mvh. AllanE
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis