Reparation trægulv

Hej

Jeg er ny her, så undskylder på forhånd, hvis mit spørgsmål er besvaret 1000 gange.
Jeg har et trægulv i mit køkken, jeg gerne vil male, men gulvet har to skader.
1. Der er slået to huller i brædderne ved slibning (se billede). Hvordan kan jeg reparere det, så gulvet ser pænt under malingen?
2. Gulvet dykker også lidt (buer ned) ved de to huller. Det er til at leve med, men er der en smart måde at få gulvhøjden plan?
VhAnders

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gravko
Gravko
235 2630
Hvis der skal males, så ville jeg fylde de to huller ud med træspartel. Hvis du gerne vil bevare fuge, skal du have noget ned du kan spartle op mod mod, som kan pilles op bagefter.
At få gulvet plant, er der kun én mulighed for, hvis du skal male og det skal se pænt ud - at slibe det plant.

VesterBruus
VesterBruus Trådstarter
4
Tak for svar. Har du et forslag til en god træspartel?
Er der ikke mulighed for at hæve gulvet lokalt? 
Hej VesterBruus
Woodfiller / træ spartel jeg tvivler på at du kan få til at side godt nok fast. i det tilfælde da den har tændes til at blive stift.
og ville arbejde i modsatte retning af dit trægulv..

Men vil sikker holde et stykke tid.
Nu ved jeg ikke hvad du har af værktøj og evner ;)

Men set med en tømrers øjne så vil jeg ligge en lille lus i. "Lus = et lille stykke træ du limer i"
Det vil arbejde med gulvet og blive i for altid
Og bestemt ikke vanskeligt i der tilfælde. da det er "not gangen" der er knækket lidt af efter hvad jeg kan se

Jeg kan godt guilde dig igennem hvis du vil. hvis du ikke ved hvordan

Hilsen Mads Christensen

Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen
Annonce
VesterBruus
jeg har sidet og tænk lidt over hvordan du kunne hæve gulvet. også sådan at det kan holde.
Men det krævet lidt evner.

og det rigtige værktøj hvis ikke det skal kunne ses efterfølge når gulvet er blevet malet
Men om det er besværet vejr ved jeg ikke.
2 måder

1: tage et par gulvbrædder op 3 burte vær nok måske 4.
til at kunne nå ca 50 cm ind under gulvet. og banke kiler ind med Lim for at ratte den nedbuning / hul du har op
men det er ikke læt at tage et gulvbrædder op midt i gulvet. det kræver en faglært.
og det er best at tage op helt ud til Fodlisten hvis ikke man ligger nyt træ i.

2: finde ud af hvor de gamle gulv strør og bror et 35mm hul. med et propbor ned i gemmen gulvbrættet til midden af gulvstørne
på alle de brædder der er under nirvo . så små kiler som der lime og til sidst propper i. og slip af.
alt efter hvor mange det er så ville det her vere en mulighed.

men uanset hvad så er det en støre omgang. og kræver det rigtige værktøj
og så er den Tømrer mesteren du skal ha fat i. hvis ikke selv du kan
Men det vil nok blive på timeløn da de ikke vil kunne sige hvor lang tid det tager

Hilsen Mads Christensen

Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen
VesterBruus
VesterBruus Trådstarter
4
Hej Mads

Tak for dine råd. Du har ret, det bliver en større omgang.
Jeg tror i sidste ende jeg ender med at lade det være, som det er og putte det ind under kategorien "charmerende" københavnergulv ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her