Fugt fra sokkel

Hej hvad kan jeg gøre for at undgå at der kommer fugt ind igen, vil gerne have den isoleret indvendig og støbt nyt gulv
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Du skal have fundet årsagen, og så løse den del.
Er det dårlige fuger udvendig, Manglende / tagrende, stoppet / utæt tagbrønd, er det terræn der hælder ned imod huset så der står vand udenfor. Eller er det slet og ret meget høj grundvand stand. Det sidste skal så drænes væk.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
hej mange tak for hjælpen, der har ikke været tagrender på og fugerne er meget dårlige pågrund af egeføj som har vokset sig ind igennem.
Jeg er elektriker og laver meget nye huse, hvor jeg harset de bruger murerpap under murstene og har en sokkel, jeg tror ikke rigtigt der er afsat nogen sokkel under, højest et par mursten, hvad Kan man gøre ved det? Mvh Casper
Elektriker de`r da et så ring-  
Først skal du have tagrender på og vandet ledet væk. Det vil allerede hjælpe. Så kan man godt få murepap ind under men det kan kun ske med 1 meter ad gangen, samtidig med at man støber sokkel under.
Murerpap skal så også gå skråt opad i din isolering ca. 20 - 25 cm således at eventuel fugt på bagsiden af muren ledes udad. Ved den metode vil det kun være små ( ca. 100 cm ) stykker murpap du kan få ind ad gangen. så det skal overlappe og limes sammen så vandet ikke kommer ind. Til det formål kan man bruge Borups tagtæt.
Hvis du påtænker at understøbe med sokkel så vender du tilbage med spørgsmål for nærmere forklaring på hvordan man gør for det kan ende gruelig galt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for hjælpen, ja planen var at jeg skulle understøbe, da der ikke er nogen og jeg håbede på at få gulvet lidt lavere👍