Vaskemaskine uden aquastop

Jeg har netop købt en ny vaskemaskine, som skal udskifte den gamle i mit køkken. installationer osv er derfor allerede klar til tilslutning.

MEN den nye vaskemaskine leveres ikke meden aquastopslange men derimod en klassisk gammel vandtilslutningsslange. Den gamle maskine havde aquastop og derfor bliver jeg helt i tvivl om jeg godt kan tilslutte den direkte? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke noget i vejen for st tilslutte vaskemaskinen direkte.
Du har ikke helt samme sikkerhed mod vandskader, men mange tusinde vaskemaskiner er tilsluttet på den måde.
Vil du have ekstra sikkerhed kan du købe en løs "aquastopventil" til montering mellem vandhane og tilslutningsslange.

Søren O
Søren O skrev den 17-10-2020 14:50:08

Der er ikke noget i vejen for st tilslutte vaskemaskinen direkte.
Du har ikke helt samme sikkerhed mod vandskader, men mange tusinde vaskemaskiner er tilsluttet på den måde.
Vil du have ekstra sikkerhed kan du købe en løs "aquastopventil" til montering mellem vandhane og tilslutningsslange.

 Hvordan fungerer denne ventil ?

Stopventilen tillader en vis mængde vand slippe igennem før den lukker. Hvis ventilen f.eks. er indstillet til 10 ltr, så kan der passere max. 10 ltr. Hvis der stadig er åbnet for vandforbrug vil ventilen automatisk lukke.
Bruger din vaskemaskine f.eks. 8 ltr i ad gangen, vil ventilen "nulstille" når der ikke er noget vandforbrug. Så kan der igen tappes f.eks.de 8 ltr.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis