Gulvvarme temperatur

Temperaturen på mit gulvvarme svinger meget, selvom føleren kun står på 3. Temperaturen ligger på 30-60 grader. Vil mener, at det er for et stort spring?

Skal dykrøret været så lang ude? Hvordan får jeg det helt ud eller længere ind?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud som om føleren skal længere ind i følerlommen. Du løsner den omløber, som holder føleren og skubber føleren ind i følerlommen. Der bør ikke komme vand ud, når du løsner omløberen. Hvis der gør det, er installationen udført forkert.

fase
S. Fabrin skrev den 17-10-2020 08:14:29

Det ser ud som om føleren skal længere ind i følerlommen. Du løsner den omløber, som holder føleren og skubber føleren ind i følerlommen. Der bør ikke komme vand ud, når du løsner omløberen. Hvis der gør det, er installationen udført forkert.

Umiddelbar drypper den, når jeg løsner den. Tror det er dette dykrør: https://www.vvs-eksperten.dk/varme-og-klima-varmtvandsbeholder-tilbehor-til-varmtvandsbeholder-tilbehor-og-reservedele-til-varmtvandsbeholder-watts-dykror-12-x-160mm-o10mm-403449410

Det er hele dykrøret der bliver løsnet?
Måske er der slet ikke noget dykrør? Prøv om du ved at løsne omløberen kan komme til at skubbe føleren længere ind i røret. Bare som en midlertidig løsning. Der er ikke normalt, at føleren ikke er monteret i en følerlomme/dykrør.

fase
S. Fabrin skrev den 17-10-2020 08:49:12

Måske er der slet ikke noget dykrør? Prøv om du ved at løsne omløberen kan komme til at skubbe føleren længere ind i røret. Bare som en midlertidig løsning. Der er ikke normalt, at føleren ikke er monteret i en følerlomme/dykrør.

Det må næsten være er dykrør. Kan føleren ligge løst inde i røret, men bare sidde stramt?

Ja, føleren kan ligge løst inde i røret. Det skal bare være sådan at føleren ikke falder ud. Tit er der en gummoprop med et hul til kapilarrøret, som gør at føleren ikke falder ud. Skub bare føleren helt ind i røret.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis