Afblænding af gammelt stik ??

Hej Alle :)

I vores bryggers sidder der et gammel stik som jeg gerne vil have blændet af, dog uden af skulle til at rode i tapet og finde pudsen frem.

Det er sådan et gammelt kraftstik med kabelafgang. Jeg havde håbet på at jeg kunne finde en blændplade til dåsen når indmaden var rykket ud...men det lader ikke til at være muligt. :|

Og der er naturligvis ikke længere liv i stikket :)


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kablet / strømmen er afbrudt altså ledninger afmonterede i den anden ende, så kan du pille indmaden ud og sætte en lille plade over. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Strømmen er afbrudt. Kan man få en korrekt plade at sætte på, altså en der ikke er hjemme bikset??

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror ikke der kan findes sådan en plade. Det skulle være hos nedbrydnings / genbrugs firmaer. Jeg har kigget kataloget igennem hos Genbyg men der er jo mange andre. Desuden er det ikke alle varer der ligger på nettet.
Skal du lede efter det så er det en 16 A NES planforsænket 4 pol afbryder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du alligevel trækker kablerne ud af dåsen og tømmer den, er der ingen tvivl om den rigtige løsning jo ville være at fylde den ud med en gang mørtel og spartle over.

Men når nu du tømmer dåsen, mon så ikke et tyndt stykke krydsfiner kunne males hvidt, limes på dåsens ramme og så lige få en acrylfuge rundt i kanten?

Skulle det lykkedes at opstøve et dæksel fra fordums tid, er det næppe noget der er synderligt kønt.

 

Det vil helt sikkert være en mulighed. Tak for info

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ev elmand skrev den 16-10-2020 23:26:20

Jeg tror ikke der kan findes sådan en plade. Det skulle være hos nedbrydnings / genbrugs firmaer. Jeg har kigget kataloget igennem hos Genbyg men der er jo mange andre. Desuden er det ikke alle varer der ligger på nettet.
Skal du lede efter det så er det en 16 A NES planforsænket 4 pol afbryder.

Nu har jeg fundet en LK guide hvor de viser hvad man kan skifte NES moduler ud til i LK. Her er den 16A 4 pol, ikke med Jeg tænker at det kunne være mange indmuringsmoduler som ikke kan benyttes når kontakten døde, hvor man så var nødsaget til at skfite hele installationen. Kan det være rigtigt at der ikke er lavet en overgang/adapter/ramme - skulle jeg lige ringe til LK bare for at være sikker? 


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Der laves aldrig overgange imellem de 2 forskellige fabrikater. LauritZ Knudsens mekaniske værksted  ( LK ) og nordisk elektricitets selskab (NES ) var i mange år konkurrenter med hver deres program. I  1968 fusionere LK med NES og i en periode var navnet LK./ NES, Men Den sidste del af navnet  gled hurtig ud, mener stadig i nogle folks bevidsthed. Ret hurtigt efter fusionen ophørte fabrikationen af NES prodkter. Så det er mere end 50 år siden afbryderen har været produceret.
i ca- år 2000 blev det LK del af det franske Shneider
Så hvis du ikke kan finde det i reservedels kataloget så findes det kun som genbrug.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der findes ingen blændplade til den NES afbryder. Det eneste, der tilbage fra NES tiden, er de stænktætte afbrydere og stikkontakter. 

fase
Jeg trækker kablet ud på loftet og fjerner det helt, så er der også mindre forvirring hvis der skal laves EL.

Dåsen ryger også må jeg fuske puds og filt, selvom jeg kommer til at hade det 🤨☠

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også