Gulvvarme fremløbstemperatur regulering

Hej.

Så har vi tændt op i vores nyerhvervet hus med gulvvarme i tre rum. Jeg vil gerne regulerer på fremløbstemperaturen, men lige meget hvor meget jeg drejer på termostaten er det altid samme temperatur.

Kan sådan en termostat være i udu eller er der mon noget der er samlet forkert?

Termostaten (den til at skrue på) sidder på fremløb fra fyret.

Håber der er der kan hjælpe - på forhånd tak

 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Hvilken fremløbstemperatur har du?
Hvis du ikke kan få varme på, sidder stiften inde under termostatventilen sikkert fast. Afmonter termostathovedet, tryk stiften ind, og den skal selv komme ud.
Hvis temperaturen ikke kan reguleres, kunne et skarpt knæk på det tynde kappilærrør til termostaten være årsagen. Det kan også være termostathovedet der er defekt.

Søren O
Hej Søren

Tak! Min fremløbstemperatur er på 20 C. konstant. Synes ikke det er muligt med denne at afmontere termostathovedet som på 'normale' radiator
Tak - det var stiften bag termostaten der sad fast.
Hvis du har trægulve, så er det rigtig vigtigt du ikke bare skruer op for temperaturen. Termostaten vil i så fald beskytte gulvet mod for høje temperaturer. Mange trægulve tåler ikke mere end 29 grader før de begynder at slå sig.
De 29 grader er overflade temperatur, så vandet må godt være lidt varmere hvis du da ellers fryser.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har sat og målt fremløbstemperaturen til 35 C. Lyder det helt tosset?  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis