Påfylde vand på gasfyr igennem radiator

Trykket på mit gasfyr står på 0 så vil fylde lidt vand på. Det skal gøres igennem en radiator der står ved siden af fyret. Min udfordring er at trykket på vandet i radiatoren er større end det jeg kan sende ind hvilket betyder at vandet løber ud af systemet når jeg vil fylde på. Hvordan fanden løser jeg det problem?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke forklare det nærmere. Normalt vandværks tryk ligger omkring 3bar. Hvis 3bar ikke kan presse vand ind så er der enten alt for højt tryk i dit fyr eller osse blokere radiatorventilen for at vandet kan løbe tilbage. Hvordan ser du at vandet løber ud af systemet? Vedhæft gerne et billede af opsætningen. Det kan osse være at trykmåleren ikke virker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
det mest normale er at man fylder vand på anlægget gennem bunden af fyret. det set ud som om at der er en handel til en lynkobling på fyret. Sætter vandslangen på der og åbner for vandet og en luftskrue på radiatoren. Men kunne du ikke svare på det jeg spørge om. ellers bliver svaret jo ud i det blå.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Okey så gik Ballofixen I stykker. Jeg har prøvet at tappe vandet af for at skifte Ballofixen men det har ingen ende. Hvor meget vand kan der være i sådan en beholder? Har nok tapper 100 liter af men det forsætter. Alle haner er som jeg kan finde er lukket 
Ballofixen nederst på fyret er formentlig til tømning af varmtvandsbeholderen og ikke radiatorsystemet. Hvis det er denne ballofix som er ødelagt, så skal du have lukket for stophanen (sidder ofte ved vandmåleren)
Annonce
Hvis du med ballofixen mener ventilen nederst på den isolerede beholder, som sikkert er din varmtvandsbeholder, så skal du sikkert lukke for det kolde vand ved vandmåleren, inden du skifter ventilen. Som det ser ud på billedet, tyder det på, at der er en koldtvandstilslutning på beholderen og en tilslutning på radiattoren. Hvis du forbinder de to med en slange får du sikkert fyldt vand på anlægget. Undersøg lige først om dit manometer til kedeltryk virker, ellers ved du intet om trykket. Det er ligegyldigt om du fylder vand på anlægget gennem en radiator eller på kedlen. Trykket er lige stort begge steder.

fase
Er der nogen tricks til at få den skruet af? Jeg kan ikke med en vandpumpe tang og lign 
Inde bag ved er der tilsyneladende en omløber med et vafflellignende mønster på. Prøv om den kan løsnes, så ventilen kan komme af.

fase
Så fik jeg monteret ny Ballofix. Der løb selvfølgelig 50 liter vand ud på gulvet.  Jeg fik tilsluttet vandet og fik 2 bars tryk igen.  Næste problem. Efter beholderen er fyldt og der er varme i radiatoren igen er der ikke noget varmt brugsvand. Hvad kan det skyldes? 
Nogen der ved hvordan man tænder for varmtvandsbeholderen? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis