Ipe terrasse med skjult montering

Hej folkens.
Vil høre om I har nogle nye erfaringer med brug af camo til ipe terrasse.? Jeg udføre under konstruktionen som trykimprægneret konstruktion 45x150mm. Cc 600. Hvor på der lægges ipe brædder. Camo oplyser selv der ikke er nogle problemer med Selve opbygning, men træproducenters er jo ikke enige i at disse tynde skuer 4.0 x 60 mm kan holde i terrasse. Er der nogen har lavet sådan konstruktion og kan bekræfte at skruer kan holde, også efter flere år.?  
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Hr Bille.

Har desvære ikke selv prøvet "Camo´s" stikskruning metode inu.
har kraftigt overvejet at købe en for at prøve. Men når det er sagt..

men hvis du tager opbygning af træ konstruktioner generelt. så får du ikke beder udtræk´s evne på en skrue eller søm.
an når det er 45graders vinkel..

jeg har været med til at montere en underbeklædning engang som var lavet af teak træ. hvor alle skruer skulle proppes af. og træet var vind og skævt. og de skruger var ikke meget støre måske 4.5-70 max. et helves bøvl :)
Men meget sjovt at lave et underbeklædning for 400´000.

Hvis ikke skruen knækker når du sætter den i så skal den nu nok holde. og hvis du har nogle brædder der er meget skæve eller bruger meget så give den to skruer. det betyder jo ikke så meget når de er skjult.

Men jeg synds da det er forsøet vær at bruge "camo" og hvis der skulle gå et per brædder løs efter 5år.
så kunne du jo give en en skruge igen. triver stærkt på at de vil ske..
-------------------

Selve din strø konstruktion.. ved ikke om du har tænkt på det eller har planer om at gøre noget andet.
Men jeg synds de ser lækket ud når de bliver malet sort. for det er så trals og stå på en terrasse. i den rigtige vinkel. og se et lyst stor af trykket pind.

jeg vil sige jeg har fortrudt at jeg ikke fik sort Fibertex da jeg lavede min terrasse her i sommer.
Da jeg kan lige ane noget gråt hvis solen og jeg står rigtige.
min ligger også tæt på jord underlaget

Hilsen Mads Christensen

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Hej Mads tak for fin respons. Helt enige i underkonstruktionen skal males sort og også med fibertex i bunden. Det har været med i overvejelserne. -:) man kan sige det jo små penge når man skal købe 100m2ipe brædder.-;)
Tror også jeg køre med camo. Men vil gerne camo kunne bekræfte de holder mere en 10 år.
Når der er så meget tvivl omkring deres produkt. Vh Hr Bille. 

Skruerne skal være rustfri og syrefaste. Alm træterrasser med skruer ovenfra bruger 4,2x42 eller 56 

Bare en bemærkning, trykimpregnrede regler er ikke faste nok i veddet til at det kan holde ipe hvis det kaster sig. Det kan jeg se ude på min egen terrasse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også