Strid over regningen

I foråret fik vi lagt nyt tag på af et firma, der også lave nyt tag på vores kvist på indvendig forskalling, da vi også skulle have lavet rummet indvendigt. I følge aftale med firmaet ventede vi med at få leveret gipsloftet, da rummet skulle renoveres. Derfor skyldte de os loftet, men ikke opsætning af den.

Nu var der gået lidt tid, og vi havde opdaget at det fra 2 steder fra den nye tagrende dryppede, hvilket jo måtte gå ind under garantien. Jeg kontakter firmaet og fortæller dem dette samt spørger, hvad de skal have for at sætte gipsloftet op. Jeg får det svar, at de kan komme i uge 42 og loftet kan vi bare tage på timeløn.

Tirsdag i uge 42 møder 2 mand op uden forvarsel, men de skal først ud og hente gipspladerne, da de ikke kan huske målene. Da de kommer tilbage, ordner de tagrenderne og loftet. Det tager dem samlet 2 timer at opsætte loftet (6 m2) samt fuge kanten rundt.

Efterfølgende bliver jeg faktureret 6,5 timers arbejde. Jeg bliver faktureret for 1 times kørsel, 1.5 time til afhentning af materialer og 4 timer for deres arbejde.

I dette tilfælde vil jeg jo påstå, at jeg ikke skal betale for kørsel, da de allerede skulle ud og ordne tagrenderne på garantien. Desuden synes jeg det er voldsomt at betale 2 mand hver 45 min. for at hente 3 gipsplader i det nærliggende byggemarked.

Mester mener at jeg skal betale kørsel, da jeg bad om at de kunne komme i uge 42 (selvom han selv foreslog det). Og hvad med afhentning af materialer. Kan det forsvares at det er en 2 mandsopgave at hente gipsplader?

Desuden har vi været nødt til at fjerne de fuger de har lagt, da det flere steder var klattet meget ujævt ud. Det har vi gjort, da vores maler ikke mener han kan lave det pænt uden at fjerne dem. Mester mener derimod at de ser ud som de skal og at det er noget af det dummeste han nogensinde har hørt.

Skal jeg tage den videre? Det må også være min lektie altid at få fast pris....

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer til at koste dig mere at klage - men prøv dog - men gå ikke videre ved nej-svar - det vil blive dyrere for dig..
næste gang får du aftalt pris, og skiller også tingene ad.. en reklamation skal ikke ligges sammen med noget, der skal laves på fast pris - så kommer kørsel ind under det andet.. (eneste undtagelse er lokale håndværkere med godt samarbejde allerede!)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er lidt under bagatel grænsen så jeg ville  vælge at betale og så ikke hyre denne håndværker igen. Det er aldrig nemt at adskille reklamationer og timelønnet arbejde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Bed dem om et kompromis. Men bed ikke om kreditnota. Hvis du har noget hvor de kan levere, materialer eller timer, er det lettere. Fordi det ikke koster mester så meget :-)

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også