Let gulv til badeværelse

Hej

Vi er ved at renovere badeværelse i stueetage over kælder. Gulvkonstruktionen er over årene blevet temmelig høj, og vi vil gerne trække nyt afløb fra køkkenet, så vi har besluttet at udskifte kældergulvet.

Jeg har læst herinde og andre steder, at nogle foretrækker betongulv ift. stabilitet i badeværelser og rum mod nord (som her) og andre anbefaler let gulv pga. varmeforbrug, hastighed, vådrumseffekt, isolering og samspil med de øvrige lette gulve i huset.

Vi hælder mest til let gulv opbygget af spær, finer/plade, 30 mm wedi preline med forfræsede spor, vådrumsmembran og fliser. Ud mod de 2 ydermure vil vi endvideres smide 30 eller 50 mm wedi på. Vi vil så sikre det rigtige fald i tilpasning af spær og pladerne.

Spørgsmålet er, om det er en holdbar løsning til badeværelse (og gang, hvor vi skal lave tilsvarende) og om den er at foretrække? Der burde være plads til begge løsninger.

Vil meget gerne høre andre bud? :-)
Hej Vi er ved at renovere badeværelse i stueetage... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej ikke uden det bliver skruk med tiden. Du skal have fat i fiberforstærket gulvspartel i det tilfælde. Og det vil, nu du spørger, være bedre at lave faldet oven på dine Wedi plader - her kunne du nok have held med et traditionelt slidlag, hvis du har byggehøjden til det :)

 

OK, så tror jeg opskriften er ved at være klar :-)

Dvs. spær + 22 mm spånplade + 30 mm WEDI Preline + belægning med fald (gulvspartel eller fugemasse?) + 10 mm klinker.

Der er rigelig byggehøjde, så det er bare hvad materiale, jeg skal bruge? :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis