Hvad er det tozo 120 14-10-2020 21:13 Vi har disse plettere på badeværelset i hjørner på gliser hvor der ligger silikone. Hvad er det og hvordan renser man det væk? 7 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Mcarpenter 285 8620 14-10-2020 21:20 Hej Tozo Det er en svamp / skimmelsvamp af en afart det er ikke let at ungå på et badeværlse. da der ofter er varme og en høj fugtighedmen sæbe og en svanp og lidt knofed. så kan fo få det øver lag af. de svampespore som sider inden i fugen kan du ikke slippe af med og der vil stadigvæk være misfarvning i fugen.. Ellers skal fugen skiftes og så hvergang du har været i bad skal to tøre alt af med en klud så der ikke er vand til bage.. ellers kommer det bage igen. så ingen grund til at skifte noget. En skure svamp hver gang der kommer en plat. mere kan du ikke gøre Hilsen Mads Christensen Med venlig hilsenMads ChristensenTømrer - Låsesmed"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Natur 1576 15-10-2020 08:22 Det ligner forkert fugemateriale / dårlig fugning - eller så meget bagfald, at vandet ikke kommer rettidigt væk..Nej, man skal ikke tørre gulvet af hver gang.. kun armatur/blanke dele) - man bruger en gummisvaber, hvis man gider at "tørre fliser af" (- et bad skal være bygget til at tage bad i..) og en skuresvamp er blot at ødelægge fugen, og lave oprifter i overfladen af denne!! så NEJ! Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Mcarpenter 285 8620 15-10-2020 11:38 Natur skrev den 15-10-2020 08:22:20Det ligner forkert fugemateriale / dårlig fugning - eller så meget bagfald, at vandet ikke kommer rettidigt væk..Nej, man skal ikke tørre gulvet af hver gang.. kun armatur/blanke dele)- man bruger en gummisvaber, hvis man gider at "tørre fliser af" (- et bad skal være bygget til at tage bad i..)og en skuresvamp er blot at ødelægge fugen, og lave oprifter i overfladen af denne!! så NEJ! Fugen ser nu pæn ud.De misfarvning er kan forekomme alle steder der man har et fugtigt miljø.Som et badeværelse.Og nogle martrialer er mere modtagelige an andra. Både silicone- og polyurethan-fugemasser forkommer disse pletterHvis forholdene er til detHvis man skal helt undgå svampe.Skal man holde sin fugtighed under 20%Og 5 grader celsius.For jo højere fugtigt og temperatur giver grobund for svampe spore.Det kan være svært i badeværelset og våderums områder.Men selvfølgelig have en gode udluftning.Og fugtigt udstrækning af disse om råder.Hvis ikke man har det så kommer det igen og igen..Så kan man kun fjerne det med rengøring.Hvis misfarvning er trukket ind i et martrialerneSå må man leve med det eller skift det. Med venlig hilsenMads ChristensenTømrer - Låsesmed"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Natur 1576 15-10-2020 19:56 Mcarpenter skrev den 15-10-2020 11:38:56 Fugen ser nu pæn ud.De misfarvning er kan forekomme alle steder der man har et fugtigt miljø.Som et badeværelse.Og nogle martrialer er mere modtagelige an andra. Både silicone- og polyurethan-fugemasser forkommer disse pletterHvis forholdene er til detHvis man skal helt undgå svampe.Skal man holde sin fugtighed under 20%Og 5 grader celsius.For jo højere fugtigt og temperatur giver grobund for svampe spore.Det kan være svært i badeværelset og våderums områder.Men selvfølgelig have en gode udluftning.Og fugtigt udstrækning af disse om råder.Hvis ikke man har det så kommer det igen og igen..Så kan man kun fjerne det med rengøring.Hvis misfarvning er trukket ind i et martrialerneSå må man leve med det eller skift det. Hold nu op - er det lavet korrekt, mugner det ikke.!- medmindre man har haft en periode med misligholdt.. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. Annonce
Mcarpenter 285 8620 15-10-2020 23:24 Natur skrev den 15-10-2020 19:56:01 Hold nu op - er det lavet korrekt, mugner det ikke.!- medmindre man har haft en periode med misligholdt.. Jeg er bestemt ikke helt uenige med dig, hvis du nu læser det jeg har skrevet.Men hvor er plætte så kommet fra hvis det er lavet t korrekt.svampe arter kan kun gro hvis de har de rigtige forhold som de skal ha for at gro.og det er "varme og fugt."Fjern varmen kan de ikke gro. fjern fugten så kan de ikke gro.jeg planter da hælder ikke tomater i min kælder hvor der ikke er lys eller vand.hvis man ikke fjerne problemet som for svampen til at opståOg det kan være flere årsager til detfx.eller så meget bagfald " som du også skrev"For dårlig udlufting / fugt udtræk idetheletagetså er det lige meget om man fuger badeværelset om.Men det ænder ikke hvis manden vil have den plæt væk. så skal den vaskes. og han får ikke det væk som er trukket ind i fugen.Og ud fra det billede. ser selve fugen ud til at ligge pænt. men ja den kan være sluppet det kan værken du eller jeg se.Manden spurte om hvad er "Plætte" og "hvordan fjerne man den".Plætten er en "skimmensvarmp af en art." eller måske stort maling"Men fjern plætten Hvordan = sæbe og lidt kno fedmen hvis det ikke er maling så kommer det igen, hvis der er "Gro bund for svamp arter".og det er der kun hvis de ikke er korrekt eller at der er en skade som skal udbedres Med venlig hilsenMads ChristensenTømrer - Låsesmed"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Rantzau 4671 2970 16-10-2020 01:39 En opvaskebørste med de stive børster til gryder og en sjat brun sæbe fjerner de sorte pletter. Samme remedier er også velegnet til at holde kalk aflejringer i skak på armaturer. Uanset hvor omhyggelig man er med udluftning kan det ikke erstatte den daglige rengøring.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her