Har jeg en monster-edderkop i lejligheden ?

Her i morges da jeg skulle på toilettet, så så jeg et spindelvæv, og det er jo slet ikke unormalt når man bor tæt på en skov.

MEN ...!

Det går fat mit kosteskab hen til døren til mit badeværelse - et spænd på nok 1,5 meter. Og ca 1 cm tykt!
Hvordan er det overhovedet fysisk muligt for en edderkop ?
Findes der en type der kan både flyve OG spinde væv samtidigt ?

vil bare vide om jeg måske har en stor dræber-edderkop et sted, da den ikke selv var i eller i nærheden af spindet da jeg opdagede det ?
Her i morges da jeg skulle på toilettet, så så jeg... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Smid da gerne et foto ind af det væmmelige spind... 

Mvh. Christian M

Tusse67 skrev den 14-10-2020 19:18:41

Edderkopper kan ikke flyve! Og de dimensioner du nævner passer ikke med nogle af de kendte edderkopper! Så i mit sind er der ikke tvivl om at du har haft besøg af spiderman... Han skal jo også på toilet fra tid til anden, trods hans superkræfter. Ærgeligt At du ikke fangede ham på fersk gerning... Har altid gerne villet vide hvorledes han stiger ind og ud af den umanerligt stramme dragt.

Jo det kan de : https://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-07-23-edderkopper-kan-flyve-nu-ved-forskere-hvordan

https://videnskab.dk/naturvidenskab/edderkopper-bruger-elektrisk-spaending-til-at-flyve-gennem-luften'
Så har jeg jo ret, og det er ikke det pure "opsping i en brandert" som nogle tror.

Jeg har dog stadig ikke spottet "synderen", selvom jeg med vilje har lavet vævet hænge, for at om den kom tilbage.

Kan seføli være den er gået ud af altandøren igen mens jeg sov, da den opdagede at det var et ret dårligt sted til at fange myg, myrer eller fluer, eller hvad sådan en krabat ellers har som livret.!

Hvis du har vinduer med riste i til luft kan de også komme ind den vej ligeledes fluer

https://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article4658763.ece
Hvad fik du for de tomme flasker?

Annonce
0 kr indtil videre, for jeg har dem endnu, pga Corona.

Og jeg har faktisk "riste" i vinduerne + altandøren for at sikre udluftning/forhindre fugtskader.

Det er nemlig ofte et problem i små lejligheder, især når man fx ikke har prioriteret at lave en emhætte i køkkenet! Når alt foregår i samme lokale, altså alt fra at koge kartofler til sex og blot trække vejret, afgives der helt naturligt en del vand. Jeg har hørt at blot ved at trække vejret i de typiske 8 timer en gennemsnitsperson sover, afgiver man ca ½ liter vand!

Derfor er god ventilation uhyre vigtigt. - men åbenbart ikke vigtigt nok til at have en emhætte. Det er heldigvis alligevel ikke ret tit jeg koger kartofler, eller andet der skal havde meget mere end nogle få min.

Dog tror jeg næppe at denne "krabat" af en edderkop er kommet ind gennem disse ventilations-riste, da de er meget "fintmaskede".

Så skal det være fordi den er kommet ind som helt lille, og så har vokset sig stor siden, altså har den faktisk været her i lang tid, hvilket er endnu mere "Creepy" ;)
Det må da lige være guf for en zoolog at se på dette fænomen. Ring til f.eks. Zoologisk have. Jeg går ud fra, at du ikke har raget det centimeter tykke spin ned. Du bliver sgu berømt og kommer i Aftenshowet og andet godt, måske en tur med i Vild med dans! Større kan det vel ikke blive.

Med venlig hilsen
ktm

Det ku være lianer, når nu du næsten har urskovslignebde fugt

Haha i er sgu sjove.

Men jeg HAR ladet det være, stadig i håbet om at "krabaten" kommer tilbage for at tjekke om der er "fangst", men så er det mig der fanger DEN i stedet.

Aftenshowet kan jeg da i så fald godt være med i, men Vild med dans, så skal jeg dælme oplæres af en eller anden lækker danselærerinde først så da ;)

pebeermynte dråber der smøres på luft ristene skal nok holde edderkopper og andet ude, vi har prøvet det på de riste vi har i vinduerne og det ser ud til og virke, samtidig kan du bruge dråberne hvis du har stoppet næse det er ret effektivt.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis