Rengøring af fedtet spejl

Hej
jeg har et spejl i vores entre, som er umuligt at få rent og blankt. Jeg har prøvet med
: vinduesvask, sprit, klart vand, acetone, renset benzin og opvaskemiddel. Prøvet med klude, med papir, men spejlet bliver ved med at være fedtet. På mit billede har jeg skrabt ned med en gummiskraber og  ansatsen ses tydeligt. Der er ikke noget i vejen med selve glasset. Har det noget med kviksølvbelægningen at gøre?
ingeborg

Når lysten driver værket
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener, at spejle kan få en slags "spejlpest"? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej og tak for interessen. Spejlpest er noget udslæt som slår igennem  fra bagsiden.  Det kender jeg godt fra meget gamle spejle, som ofte yderligere var forsynet med en bagplade. Det er ikke spejlpest, som nærmest ligner tætte fregner. Hos mig er det ligesom et fedtet lag, som giver slør. Jeg kan nærmest lave mønstre i det.
ingeborg


Når lysten driver værket
Tja, det lyder underligt.. men der er også meget forskel på rensemidler... men sprit og diverse andre midler, burde jo efterlade det helt rent (hvilket jeg ikke tror er godt, da der så er snavs på med det samme) jeg ville nok spørge en vinduespudser eller glarmester så (vi bruger blot en helt Almindelig "Cillit Bang" cleaner, hvis opvaskemiddel ikke virker - sikkert pisse giftig, men effektiv)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Har du prøvet med salmiakspiritus i vand?
Har du spurgt din partner, hvad han render og laver, når du ikke kigger? :-P Er du sikker på, at det er glas og ikke plast? Kan det være noget, der løber fra rammen?

Hellere leje end at bo på gaden.
Annonce
🤣

Når lysten driver værket
Hvad med wienerkalk? Evt. på en klud, fugtet med sprit?
Det er da værd at prøve på et lille område. 😁

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis