Lav vandtryk - hvem taler sandt?

Hej handymænd/-kvinder!
Siden min kone og jeg købe vores hus har vi haft lav vandtryk. Det er til at leve med, men det er lidt træls når nogen vasker hænder på badeværelset, eller vaskemaskinen kører, så kommer der en meget tynd stråle vand ud af vandhanen i køkkenet.

Vi har haft tre forskellige VVS'ere til at kigge på det, samt en mand fra forsyninsselskabet "DIN Forsyning" i Esbjerg og Varde.
Én VVS'er kom med en vurdering, at det er nogle rør indendørs der er problemet, mens to VVS'ere samt "forsyningsmanden" sagde at det er de gamle metalrør udenfor huset, under indkørslen (og den, der går gennem soklen ind i huset) der er forsnævret.
Med andre ord: der er tre der siger at det er udenfor, og én der siger at det er indenfor, hvor problemet skal fikses.
Jeg har dog lagt mærke til at hvis jeg har kun varmt vand tændt TO steder, så giver det også en tynd stråle. Nu er jeg ikke handymand. Men så vidt jeg ved kommer der ikke varmt vand udefra, men bliver der varmet op inde i huset. Så hvis problemet ligger i rørene udenfor huset, så burde jeg have fuld vandtryk når jeg kun bruger varmt vand. Eller i det mindste burde vandtrykket være en del bedre på varmt vand end på koldt vand. Eller er det ikke sådan det hænger sammen?

Jeg håber at høre fra nogle kloge mennesker!

Venlig hilsen

Albert van Harten
Computernørd - ikke VVS'er.

Venlig hilsen

Albert van Harten
Hej handymænd/-kvinder! Siden min kone og jeg købe... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 14-10-2020 22:25:01

Tallet 3,8 - 4,2 bar stammer fra at der ska tilsigtes et vandtryk på mellem de nævnte 3,8 til 4,2 Bar. Det blev tilstræbt i den forsyning, jeg var ansat i. Jeg har i mit svar ikke sagt at brugeren selv skal rense et evt. filter i indgangen til måleren. Det er aut. arbejde, da måleren skal plomberes efter operationen. Mcarpenter påstår ar der skal leveres et tryk på 6 bar hos forbrugeren er ikke rigtigt. 

 Det var ikke at jeg Påstod at der skulle. skrev også at jeg ikke var sikker..
Måske valte jeg de forkerte ord at bruge.

så triver jeg på at det er vandforsyning rørledninger der er skyld i manden problem for så hade de nok fået en skrivelses fra vandværket. om brud eller eller fejl.
og de plejer nu at blive fixet rart hurtigt når der er noget galt fra vandværkets siden

Men jeg er da blevet kloger på hvor stor styk vandværkerne ligger i rørne.
3,8 - 4,2

jeg har selv jern rør ind i huset og den vil jeg have skiftede. da jeg er ved at lave nu teknikrom
Men de enste man må og kan gøre som hus eger er jo at forberede så det er til at gå til. for det må man jo ikke selv


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Kan det være stophanen i skel der ikke er åbnet helt for?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis