Montering af lampe ovenpå udtag

Hej LDS!

Jeg har fået indkøbt mig en lampe via Amazon og har lidt udfordringer med at montere den pænt.

1: Jeg har dette udtag:

1-A

1-B

2: Denne lampe

2-A
2-B:

3: Ønsket montering:
Udfordringen er jo her at jeg gerne vil have selve lampen til at dække over selve udtaget, men at skinnen som skal skrues fast i loftet jo flugter med selve lampen og at udtaget i sig selv stikker lidt ud fra loftet.

Hvordan gør man normalt sådan noget? Eller kan man udelukkende kun montere den ved siden af udtaget og trække en ledning hen til selve lampen?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lampen er ikke beregnet til at montere på det viste udtag, så du monterer lampen lige ved siden af og trækker en ledning hen til lampeudtaget.

fase
S. Fabrin skrev den 14-10-2020 15:13:58

Lampen er ikke beregnet til at montere på det viste udtag, så du monterer lampen lige ved siden af og trækker en ledning hen til lampeudtaget.

Tak for svar S. Fabrin. 

Jeg tænkte at tage skinnen og bare bore den op uden på. Ja skinnen bøjer lidt, men så er udtaget skjult og selve lampen vil komme til, næsten at flugte med loftet. 

Ca. sådan her:
Er den løsning ulovligt/farlig?
Bonus info:
Jeg har et andet sted i huset hvor udtaget er lavet sådan her, og det ville passe meget bedre. Kunne man få en elektriker til at lave samme løsning?
Løsningen, du viser på det første billede, får beslaget til ophæng til at være betænkelig tæt på de spændingsførende klemmer. Løsningen på det andet billede kan jeg ikke afholde dig fra at bruge.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis