Er den her lovlig installation jmf nutidens byggereglement

Hej Jeg er nysgerrig om det er en lovlig installation jmf nutidens standarder? Øverst er den rillet i væggen men ikke nederst.  

Envidere er jeg interesser om installations kabler er optimalt fremtidssikret mht vibrationer/slitage.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det øverste billede ser ud som om det er inde i et skab, og det er lovligt at mure kabler inde, men at lave det halvt virker som en hovsa løsning.
De skruer der sidder på det nederste billede, er som sådan ikke farlige, men det kræver jo at der bliver fyldt lidt "mudder" i revnen. Så hvis der bliver pudset op er det helt ok.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tror egentlig den udvendige installation er lovlig nok. Den indrillede ligner noget der skulle have været spartlet op - så er den fremtidssikret. 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
https://photos.app.goo.gl/hGns6FXTGwPQ8QFK8
Tak for svar, jeg er lidt nysgerrig, burde jeg ikke rille den sidste del (nederste) installationskabel i vægen så den flugter med den anden? Det er autoriseret elektriker der har udført opgaven, jeg er bare lidt nysgerrig.
Installationen er fuldt lovlig. Om den nederste del burde være rillet ind i muren kan diskuteres, men udførelsen er lovlig.
På billede nr 2 er vist at kablet er gjort fast med et par skruer. Det er lavet sådan, fordi elektrikeren ikke fylder rillerne. Det er blevet til murerarbejde. Med hensyn til vibration/slitage er det sådan at det er særdeles vanskeligt at reparere, hvis man sammenligner med ledninger rukket i rør, som så er en dyrere form for installation.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også