Windows på SSD

Jeg har en stationær PC, jeg har monteret en SSD HD og vil installere den originale Windows 8 på PC. Jeg har prøvet alt muligt det lykkes ikke. Jeg må sige at jeg har gjort det før og det virkede.
Er der nogen der kan hjælpe
MVH DT

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nødt til at skrive lidt mere om hvor langt du når i processen. "lykkes ikke" er lidt svært at hjælpe ud fra.
Her flere oplysninger. 120GB SSD, har været brugt til formålet før, er formateret til Primær partition.
Den starter op med sort skærm (automatisk rep skifter bagefter til diagnosticering,” bagefter bliver der blå skærm med ikon ” luk computer” og til højre ”avanceret indstilling” jeg trykker på avanceret indstilling der kommer fire ikoner ”afslut og fortsæt til W 10” ”brug en enhed USB eller disk” ”Fejlfinding”. Jeg har brugt den med disk, men så starter den forfra med sort skærm o.s.v.

 

Svar til Computernørden     Det er fordi jeg har W8 DVD der tilhører PCen

 

Prøv under "Fejlfindning" om du kan køre en systemgendannelse til et tidligere tidpunkt. Husk, at det kun er de sidste 5 dage der bliver vist, men at du i bunden kan angive at få vist flere gendannelsespunkter.
Hvis Systemgendannelse ikke har været aktiveret i Windows, vil du heller ikke kunne gendanne.

Men det ser ud til at du har kørt med Windows 10 - hvorfor vil du så installere Windows 8?

Venlig hilsen

Albert van Harten
Annonce
Ah, vores svar har lige krydset hinanden.

Hvis du har en USB-stick der må tømmes, så kan du selv lave en bootable USB-stick, helt 100% lovligt, ved at hente værktøjet til at installere Windows 10 fra Microsofts hjemmeside:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 (klik på den anden knap, der hedder "Download værktøjet nu").

Men eftersom du nu får "Automatisk reparation", tyder det på at computeren starter op fra SSD'en, og ikke fra den dvd med Windows 8, du har lagt ind i drevet. Så du skal muligvis også ændre nogle startindstillinger, enten permanent eller som engangshændelse. Hvad er det for en computer du har?

Albert
Computernørden i Varde

Venlig hilsen

Albert van Harten
Har lige prøvet for 40tyvende gang at installere Windows, ja og hvad skal jeg sige, den installerer Windows. Jeg ved ikke hvad jeg har lave anderledes, jeg mener det er det samme som de andre gange. Jeg siger i hvert fald mange tak for svarene og ulejligheden.
MVH DT

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis