Vindueskarm og filt

Hej alle

Jeg beklager hvis emnet allerede har været oppe, men jeg har ikke kunne finde et indlæg om det. Vi er ved at renovere stille og roligt i vores hus. Vi er i den forbindelse blevet dybt forelsket i løsningen som mange nybyggede huse anvender, hvor vindueskarmen ligner de omkringliggende vægge med filt og maling på.

Spørgsmålet går nu på, hvordan dette er lavet? Har man bare lavet gips som rundt om resten af vinduet og lagt filt på? Dette virker for mig dog ikke som en særlig stærk løsning, hvorfor jeg overvejede at skære en MDF/krydsfiner plade til og bruge istedet for gipspladen og ligge filt på. Jeg ved dog ikke om dette er en god løsning?

Nogen der har nogen input til hvordan dette laves så det bliver pænt som i de nybyggede huse, men samtidig er nemt at vedligeholde og kan tåle et barn der kravler op ol.

Tak på forhånd :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg lavede vores karme sådan, men på to forskellige måder. I nogle af rummene havde jeg plads til at mure i 50 mm. gasbeton. De steder der ikke var så meget mere plads at gøre godt med, lagde jeg 12 mm. krydsfiner ind som “grundkarm” og skruede fibergips på derefter.

Jeg vil anbefale dig at lave det med fibergips.
Vi har både fået det lavet med MDF og fibergips. Maleren havde rigtigt svært ved at få lavet MDF løsningen pæn, da den arbejder mere når den bliver våd.
Fibergipsen der i mod var der ingen problemer med.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også