Kommentarer til projekt: terrassen og Drivhus projekt

Her samles kommentarer til projektet: terrassen og Drivhus projekt

Kommentarer vises både her og på projektet.

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser sgi flot ud. Der er gode detaljer og jeg lægger naturligvis især mærke til kant borten der er flettet til et mønster. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Et lækkert og gennemført projekt.  

Et godt råd: De steder plankerne er stødt helt sammen i smig, vil jeg anbefale du fræser så du får en passende frigang og nådler når træet kaster sig under de vekslende fugtpåvirkninger.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 14-10-2020 08:03:18Et lækkert og gennemført projekt.  

Et godt råd: De steder plankerne er stødt helt sammen i smig, vil jeg anbefale du fræser så du får en passende frigang og nådler når træet kaster sig under de vekslende fugtpåvirkninger.

 Takker for komplimentet.
Træ udvider sig ganske rigtigt. men ikke  langs med årne i træet.af nogle betydning

 
Men jeg skal efter det på et tidspungs næste år da mine snit ikke er fixset godt nok.
hade ellers givet alle sværsnit samlinger
4 skruger
2stk 5,0/50mm
2stk 5,0/120mm

Men aligevel kommer der udbugning som vist på tegning
så nu gaber næste alle samliger ca 2-3 mm

så jeg er lavet nogle små test samlinger som får lov til at ligge ude hele vintern
hvor jeg har fikseret dem på forskellig måder. i håb om hvordan jeg får den bæste smling

der ligger jo enorme krafter i træ når det begynder at udvide sig.
Jeg kan sige så meget at PU lim eller D3 lim. med en fræst Rille på 6x20mm i til en gemengåne kiks ikke kan holde krafterne til bage i træet


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Når jeg anbefaler nådling er det i erkendelse af, at træ kaster sig uanset alle anstrengelser, og alverdens skruer og lim kan ikke forhindre dette.

Fugematerialer til skibsdæk kan give sig op til 25%, så dette er nok vejen frem.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 16-10-2020 01:47:24

Når jeg anbefaler nådling er det i erkendelse af, at træ kaster sig uanset alle anstrengelser, og alverdens skruer og lim kan ikke forhindre dette.

Fugematerialer til skibsdæk kan give sig op til 25%, så dette er nok vejen frem.

 Det kan godt være at den ender med nådling.
de enorme krafter i træ kan sku være svære at holde til bage.

især når det er uden dørs men..
førhen når jeg har haft lavet en terrasse. så har man jo bare lavet en. uden ved en kunde.
og så kørt igen.

Har aldrig tænkt over det. så gjorde bage som man altid har gjort.
Men nu er det jo hjemme hos en selv. så der bliver nok brugt en time eller 10 mere
for at få det til at se skarpt ud.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Annonce
Hejsa
Super lækkert projekt med gode detajler. Hvad for et program har du brugt til projekteringen??

Flygge49 skrev den 25-10-2020 18:50:09

Hejsa
Super lækkert projekt med gode detajler. Hvad for et program har du brugt til projekteringen??

 Hej Flygge49
tak tak.
jeg bruger Sketchup.
Men jeg vil sige hvis man skal tegne til husbehov og til ens engen projekter. så er sketchup et godt sted at starte.

learning curve er ikke så stor. og der er nogle gode tutorials på youtube.
til at sætte en igang. og så kommer rasten med tiden.

Selv om jeg er oplært i at tegne med blyant og papir. har Sketchup gjort mig arbejde letter i gemmen mange år efter hånden. så hvis du har mod på at begynde at tegne. ting selv så kan jeg varmt anbefale det.


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Tusind tak for svar. Jeg giver det en prøver.

Mvh 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis