Lime plastiketiketter på glas

Lime laminerede plastiketiketter på glas.
Hvilken slags lim kan jeg bruge? Jeg skal lime nogle laminerede etiketter på håndspritflasker af glas. Jeg har bøvlet med det, fordi etiketterne er ret stive. Først prøvede jeg med noget speciallim, som skulle smøres på, så etiketterne blev selvklæbende. Her kunne enderne ikke holde, så jeg lagde en strimmel tape på. Desværre var etiketterne lidt fedtede af det selklæbende lim, så jeg endte med at tage det hele af.gode råd ønskes!
ingeborg

Når lysten driver værket
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få "selvklæbende" overhead ark.De er ikke stå stive som hvis du har 2 lag som ved laminering.

Alternativt så findes der også selvklæbende fotopapir.

Men om det holder til opvaskemaskine er jeg ikke sikker på.
Hej
tak for svaret. Jeg bor landligt og har svært ved at skaffe overheadpapir. Men jeg har selv noget almindeligt overheadpapir. Flaskerne skal ikke i opvaskeren, jeg er mere nervøs for at spritten i brug ødelægger en slmindelig label. Derfor har jeg lamineret. Jeg endte med at bruge sekundlim. Her var det næste problem så at glasset skulle affedtes meget grundigt for at det ville lykkes.
ingeborg

Når lysten driver værket
Acetone er eminent til affedtning af glas.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svaret. I mangell af acetone, kom jeg glassene i opvaskemaskinen.til affedtning. Det lykkedes så.heldigvis.
ingeborg

Når lysten driver værket
Selvom du du bor på landet, kan du bare betille det på nettet jo, det er så fantasitsik.

Enhver kontorfynisnng har begge tiyprer, og dder er ikke så stive som når du fuldlaminerer.

Kan da sige at jeg selv hr printet og lavet mine egne "helena"øl da hun skuille om firmeres, og der kunne jeg fod få dem til at blive poå flasken.

Konkrete firmaer du skal se på er enten Avery, Dyre ende... og Esselste, i midtesnen, og så er der også noname modeler.
Så kommer og så lige an på om de skal kunne bruges "barte netop til dette brylleup i dag", eller der er det hjemme, eller hverdag fordi gu er pædagodg eller ygepjegersker i en bærhehave.

Annonce
Altså der med garnti andre mærker men jeg er sikker op at Avery har noget du kan bruge, de laver alt med stempler og etiketter og lign.
Og det er IKKE en reklame udover a tjeg for 25 åe siden seelv solgte etiketter for dem, ikke dirketter men i en kontorbuik

Men som sagt et det il engangsgrugt, så kan du tage enhver billige etiiket.

Hvis det er fæasker som skal holde fx et halvt år. Så ville jeg dreje halvt om, og søtte alle børnene til at selv
at lave procelænsmaling på dem ;)
Hej Fuerzzz1. Sæt skrive tempoet lidt ned, og læs korrektur inden du trykker på "Send"   

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Tak for alle gode ideer - skrevet med eller uden ti tommelfingre🤣. Jeg var ude efter et her og nu brugbart svar. Kontorforsyninger er der ikke lige i 15 km omkreds.
nu er det  kapitel overstået.

Når lysten driver værket
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis