Bejdse fyrkrydsfiner

Hej,

jeg har netop - med god hjælp fra siden, fået bygget en reol i krydsfiner af polsk fyr.

Min kone vil meget gerne bejdse den i en eller anden funky grøn/orange farve. Ikke de der der skal få den til at ligne en anden træsort.
Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan man gør dette og om der er noget man skal være opmærksom på?
Jeg synesat kunne huske fra en tidligere tråd, at fyr ikke var det nemmeste at bejdse, men jeg er i tvivl om det også gælder krydsfiner.

På forhånd tak,

Mvh. Kim
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb noget bejdse og prøv jer frem. Med det menes at du skal lave noget test plader som er af samme type krydsfiner som reolen også prøve dig frem med bejsestyrken mv der.
Træ kan tage meget forskelligt imod bejse, jeg har fx prøvet en fin grå bejse der tørrede grønt op på netop fyrretræ.

Når du så har fundet den helt rigtige farve og blandingsforhold kan du gå igang med selve reolen 


Ask
Og der er også forskel på om du bruger en vand-bedjse eller en spritbejdse , jeg foretrækker personligt en sprit-bejdse ...........
og påføringsmetoden er også afgørende , pensel/klud eller sprøjte .............. som nok mest afhænger af hvor meget bejdse der skal påføres ,.......... om det skal være stærkt farvet eller kun en snert af farven ........

men absolut , nogle prøver er vigtige for at finde den helt rigtige farve ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også