Fjernelse af terrasse læmur

Hej med jer
Jeg drømmer om at lave en større terrasse i haven men som I kan se på billedet, så står der en muret læmur i vejen for det. Og den er lissom flettet ind i resten af huset. :-/
Nogen der har erfaringer med at fjerne sådan en? Evt andre ideer?
​Ved godt at jeg nok skal have en murer ind over, men ville bare høre om andre har prøvet det

mvh Ann
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På den side, som billedet viser, kan en murer nemt gøre det, med prof resultat. Den anden side, som ikke ses, kan vi ikke sige noget om, men sandsynligligvis osse der. Snak med en murer.

Venlig hilsen
Knud
Ja, ikke de store problemer i det. Der er jo nok sten at tage af til at reparere muren, de steder hvor halvmuren forsvinder.
Undrer mig egenligt mere over, at der ikke er nogen synlig sokkel under muren og huset. Måske ligger belægningen bare højt.

Hvis du går i gang med projektet, så gem nogle (eller alle) de sten, der bliver tilbage fra læmuren. De er super gode at have til at lave reparationer på huset i fremtiden.

Selve læmuren kan du i øvrigt godt selv bryde ned uden hjælp fra murer. Kun ved genopbygningen af hjørnet kan det være en fordel med professionel hjælp.
Jenshøj der er synlig sokkel rundt om huset. Det er bare belægningen der ligger højt. ;)
Og rigtig god ide med at gemme sten fra muren.
Mange tak for svar begge to :)

Hvis du vil undgå vandopstigning i muren, så sænk belægningen udenfor til under sokkelkant.

 

Det er som sådan ikke noget besværligt indgreb, men hvis ikke de renser de gamle sten og genbruger dem, skal du regne med en betydelig farveforskel i gamle og nye mursten.
Hvis du ikke sænker de fliser, der ligger langs huset, kan du få alvorlige problemer med fugt i muren. Mellem sokkel og mur ligger murpap og kommer vandet ind over, får du med tiden vand ind.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis