Periode uden dampspærre

Hej alle

I forbindelse med renovering af vores hus ønsker vi at lave loft til kip hvor der er hanebåndsspær idag. Vi vil dermed blotlægge hanebåndene.

Som det er idag er der gipsloft på undersiden af hanebåndet med damspærre over, men isoleringen er ført op langs spærene til kippen. Jeg skal derfor igang med at pille det eksisterende gipsloft ned og dermed også damspærren.

Mit spørgsmål går på: Hvor længe er det OK at lade kippen stå uden dampspærre når der er 250-300 mm isolering ved spærhovedet, før jeg får lagt ny damspære og gips op? Vi skal nemlig have vurderet hvad vi vil gøre med hanebåndene og indtil da ville jeg bare lade kippen stå rå med blottet isolering men vil selvfølgelig ikke risikere der bliver dannet kondens nu hvor temperaturen falder her i efteråret.

Tak på forhånd :) 

Hej alle I forbindelse med renovering af vores... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk dampspærre må højst sidde 1/3 inde i isolering. Ikke lave noget som bagefter skal laves om, der er arbejde nok så dobbelt arbejde passer ikke godt med husprojekt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Imellem de 2 lag gips ? ?  
Den bør ligge ca. 50 mm inde bag gips plader så elinstallations dåser og kabler kan trækkes uden at gennembryde dampspærre.
Jeg vil i øvrigt anbefale fibergisp i stedet, så slipper du med 1/2 så mange tilskæringer da detr kun skal lægges i et lag. Jeg bruger den retkantede og limer dem sammen med den specielle lim der hører til.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også