Umbraco knækket i termostat

Hej alle i hjælpsomme mennesker.

Jeg er igang med at gennemgå alle radiatorer i huset for at sørge for at de alle virker. Den ene af radiatorerne skulle have løsnet følepinden, så jeg skruer termostaten af, og konstaterer der ikke kan trykkes meget på føleren, men jeg skruer alligevel termostaten på igen, for at se om det virker, eller pakningen skal skiftes.

Her knækker umbraconøglen så i hullet, og sidder fast, således den ikke kan skrues af igen.

Er der en/nogle herinde der har et godt fif til hvordan man får sådan en knækket umbraco ud af termostaten, som sidder skruet fast til radiatoren?

Alle råd er meget værtsat!

God weekend derude. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige med et billede - det vil hjælpe os meget.

Søren O
Enden af umbracoen er knækket, og det afknækkede stykke sidder der hvor pilen peger.
Hvis det er unbraconøglen der er knækket, så prøv med en magnet. Evt. små dask med en skruetrækker / lille hammer. En anden gang - spænd med følelse, det skal kun spændes lidt.

Søren O
En magnet virker desværre ikke, det sidder den for godt fast til. Tak for tippet! 
Kan du få fat på unbrakonøglestumpen med en tang, og så drej modsatte vej som da den brækkede, de kan godt kile sig lidt fast.
Ellers kunne de se ud til du kan få fat på skruen udvendigt med en polygribtang eller lignende.

Vi prøver igen, i morgen --
Den er knækket nede i hullet, så at få fat i den med en tang er desværre udelukket, der er nærmest ingen plads at gøre med. Selve skruen nåede jeg at skrue så langt ned, at der heller ikke kan tages fat på ydersiden :(

Jeg må prøve at banke den lidt løst, og anskaffe en stærkere magnet. Jeg håbede bare at der måske var nogen der kunne et virkelig smart trick! 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis