Gammelt lampeudtag

Hej derude.
Jeg er lidt udfordret på et gammelt lampeudtag. Jeg vil gerne have sat en lampe til, men hvordan. Det grundlæggende har jeg på plads, men dette her udfordrer min viden. Den grønne jord er slet ikke forbundet. Er der nogen der kan hjælpe?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jordledningen skal tilsluttes en ledig samlemuffe.
Den blå ledning skal længere ind i samlemuffen så der ikke er blottet ledning.
Prøv at tilslutte din lampe i det ledige hul ved den blå ledning (nul), og den anden ledning til det ledige hul ved grå ledning nederst til højre på billedet. Husk at din ledning skal gennem aflastningsklemmen. 

Søren O
Er det ikke gamle stofledninger man kan se i 3 af klemmerne , lad endelig gul/grøn jorden lægge uforbundet , ellers kan man tro at den er virksom..................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du kan godt stikke den blå lidt længere ind, men de andre ledninger trænger jo også,  men dem vil jeg dog råde dig til at lade være med at røre ved. Hvis du trækker i dem eller andet så er der stor risiko for at isolering smulder af dem.
Så prøv med en lampeledning i ved den blå og en i ved den anden til højre i bunden af billedet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis