Lud + olie efter trærens?

Hej,

Mit trægulv i stuen trænger til lidt opfriskning. Egentlig er det ikke slemt medtaget - kun enkelte steder.

I stedet for at kaste sig ud i en fuld slibning af gulvet, har jeg overvejet om det giver mening blot at rense det godt ned med trærens (pt. er gulvet behandlet med olie) - og evt. slibe de steder hvor det er værst let (det drejer sig om under 1m² hvor der er lidt slid).

Min tanke var at give lud + en hvidpigmenteret olie bagefter. Men er det nok at have afrenset med trærens? Eller skal der slibes helt ned for det giver mening at give gulvet lud. Gulvet er ikke tidligere behandlet med lud (formoder jeg - da det er relativt mørkt fyretræsgulv) - og formentlig en almindelig gulvolie uden pigmentering.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke du kan give lud eller hvid olie uden fuld slibning. Dit gulv kommer nok til at tage ujævnt imod. Hvis du vil shine op bør du nok holde dig til olie det har nu. 

Mvh Troels
Der skulle ikke være problemer med lud under olie. Det er ganske normal procedure.

Jeg må lige prøve at høre et par folk "offline" om man ikke kan polere olien ned i gulvet med en woodboy uden gulvet er 100% plan :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis