Hvilket reguleringshåndtag til ventil?

Jeg har et gulvvarmesystem hvor elektromotorene er stået af en efter en, og min opsætning er alligevel så simpel, at jeg har bare har behov for en mere manuel opsætning, hvor jeg kan åbne eller lukke for de 3 kredse (i praksis stort set altid åben)
Er der nogen her der kan oplyse om hvilken standard denne ventil er og om jeg kan få et manuelt reguleringshåndtag til den?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke meget dit billede viser. Hvad med termostatventilen der regulerer temperaturen i shuntkredsen - er den i orden?
Normalt er det denne termostatventil man manuelt justerer varmen på. Så skal alle gulvvarmekredse være helt åbne (ingen aktuatorer monteret). Er der så et rum der bliver for kold eller varm, så skal det reguleres i drøvleventilen i returmanifolden.

Søren O
Det jeg bare skal bruge er muligheden for at kunne lukke de rum manuelt, der i perioder ikke skal have varme ved at lukke den ventil man ser på billedet. De små termomotorer er alle stået af for 5 år siden og taget af men det er dog lykkedes mig at bruge en defekt motor til at lukke for en kreds efter behov ved simpelthen at sætte den på i lukket, låst tilstand så stiften blev trykket ned.
Termostatventilen i shuntkredsen fungerer fint så det er som sagt en simpel åben/luk mulighed på enkelte kredse jeg mangler.
Vedhæftede filer:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis