Modernisering af gammelt spisebod

Jeg har et gammelt spisebord hvor jeg godt kunne tænke mig at gøre lidt mere moderne ved at sætte metal ben på. Jeg er dog kommet i tvivl om bordet skal afstives nedenunder da jeg har tænkt mig at fjerne hele den ramme den ligger på pt. Bordet er 220cm langt og 90 cm bredt. Jeg tænker at sætte metalben under i den stil på billedet nedenfor, sådan den øverste metalskinne kommer til at støtte de tre længdegående planker og den yderste tværgående planke.

Som det ses på billedet nedenfor er bordet bygget op af tre længdegående planker på 120x40mm med nogle tyndere midterfelter der er halv tykkelse. De tværgående små planker er ligeledes 40mm tykke og dyvlet sammen med de længdegående planker. Tænker I at der skal laves en sarg under bordet eller vil det være usansynligt at bordet kommer til at bøje med tiden?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er bordet født uden sarg, er det sjældent nødvendigt efterfølgende at montere en.

Pas på med at monterer metal på tværs af træ. Du risikerer sprækker mellem plankerne. Det er nok ikke tilfældet med dit bord, hvis du monterer metalbenene på den yderste tværplanke, bare du ikke skruer gennem og op i de langsgående planker.

... om det så stilmæssigt er en modernisering er mere end tvivlsomt ud fra billedet at dømme.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis