Reparation af gammel fransk messing vandhane

HejJeg har en ældre fransk vandhane som jeg gerne vil genbruge. Desværre var den så irret at vvs har måtte skære i den for at demontere den gamle ring der holdt vandhanen nedefra. Samtidig er pakningen i koldtvandshanen i stykker, så den kan ikke lukkes helt og vvs siger at hanen er utæt - formentlig ved tilslutningen til ballofix.Kender I nogen der kan hjælpe med at reparere? Eller har nogen et tip til hvordan jeg får fikset de 3 problemer: 1. utæt pakning, 2. fastgørelse af hanen og 3. Utæthed i tilslutningsskruen.

Marianne

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og et billede mere 

Marianne

Vedhæftede filer:

Marianne

Hvis den virkelig er fransk kan du være helt sikker på at den har gevind og rørdimensioner som ikke findes noget andet sted i verden (måske en tidligere fransk koloni).

Fåes i Kina

Den har siddet på mit tidligere badeværelse i 15 år, så engang kunne man lave individuelt håndværk i DK.
ja jeg kan købe noget fra Kina men vil helst reparere hvis muligt. 

Marianne

Annonce
Du er nødt til at skille den ad. Jeg kan se, at bl.a. i England kan man købe dele på EBay til de haner. Google er din ven.

Claudio Bellistri i Bredgade er stedet, og selvfølgelig kan din vandhane repareres i Danmark.
https://bellistri.dk/da/

P.S. Gammel fransk sanitetsudstyr har metrisk gevind. Frankrig var faktisk landet der indførte det metriske system som følge af revolutionen i 1789 hvor der blev gjort op med det gamle system både religiøst og verdsligt.
Tusind tak. Jeg tænkte nok at nogen vidste hvem der kan hjælpe

Marianne

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis